خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان گناباد:

خرید و فروش و رهن ‌و اجاره مسکن در گناباد بیمارگونه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۷۷۵

فرماندار شهرستان گناباد از بیمارگونه بودن خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن و افزایش هم افزایی و هم راستایی مدیران اجرایی در جهت رفع این آسیب به نفع مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا نصیری با اشاره به احداث بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان طی چهار سال آینده گفت: با توجه به شرایط و قابلیت موجود امکان احداث بیشتر از این میزان واحد مسکونی طرح فوق در گناباد وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شهرهای کاخک و بیدخت از توابع این شهرستان ۱۸ هکتار زمین و در خود شهر گناباد هم ۶ قطعه زمین بدین منظور شناسایی شده که با واگذاری آنها قابلیت احداث واحد های فوق به چهار هزار واحد مسکونی وجود دارد.

وی گفت: در یکی از شیوه هایی که مورد استقبال متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان قرار گرفته است، زمین به افراد واگذار می شود تا متقاضیانی که دارای توانایی لازم هستند بر اساس استانداردهای لازم و نظارت مسئولان مربوطه خود به صورت شخصی نسبت به ساخت آن اقدام کنند.

نصیری افزود: در یک شیوه دیگر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گناباد واحدها به صورت ویلایی دو طبقه از طریق واگذاری تسهیلات به صورت ارزان قیمت توسط بخش های مربوطه در وسعت ۷۵ تا ۸۵ مترمربعی احداث و به متقاضیان واگذار می شود.

وی گفت: در زمین های محدوده زعفرانیه گناباد هم واحدهای طرح نهضت ملی واحدهای مسکونی با وسعت دو برابر بیشتر احداث و لذا هزینه های ساخت آن به همین نسبت افزایش یافته است و قیمت ها و زیربنا و کیفیت ساخت و ساز این واحدها نسبت به سایر واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان تفاوت دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد نیز با هشدار نسبت به خرید و فروش امتیازهای زمینهای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: هر گونه معاملاتی در این بخش غیر قانونی است و با عوامل آن برخورد می شود.

ناصر چیتگر در جلسه شورای مسکن گناباد با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم و مالکان زمینهای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان در این زمینه گفت: هر گونه خرید و فروش این زمینها تخلف محسوب می شود و با خریدار و فروشنده با دستور مراجع قضایی برخورد مقتضی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: از مجموع هفت هزار و ۶۵۳ نفر متقاضی که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن در گناباد ثبت نام کردند سه هزار و ۶۳۹ نفر دارای شرایط شناخته شدند و و از این تعداد ۲ هزار و ۱۴۳ نفر تایید نهایی شدند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۷۸۸ نفر تاکنون نسبت به واریز وجه مربوطه اقدام کردند و زمینهای ۴۷۶ متقاضی هم تامین و تخصیص یافته است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز