خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت گندم از مزارع استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۸۶

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،محمد سعید هوشیار ، با بیان اینکه برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیری استان در شهرستان سرپلذهاب از امروز(19 اردیبهشت) آغاز شده، گفت: انتظار داریم برداشت گندم در استان تا اواخر مرداد با برداشت گندم مناطق سردسیر استان ادامه پیدا کند.

هوشیار با بیان اینکه امسال 397 هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: 98 هزار هکتار از این سطح آبی و مابقی دیم است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد گندم دیم و آبی در مزارع استان را به ترتیب 500 کیلوگرم و پنج تن در هکتار اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 639 هزار تن گندم در استان تولید و بیش از 486 هزار تن از این میزان توسط مراکز خرید از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

 وی با بیان اینکه امسال برآورد می شود شاهد افزایش 7.5 درصدی تولید گندم در استان در مقایسه با سال زراعی گذشته باشیم، گفت: سال زراعی گذشته میزان تولید گندم استان 603 هزار و 221  تن و میزان خرید گندم توسط شرکت غله ۴۲۲ هزار و 646  تن بود که برآورد می شود امسال نسبت به سال زراعی گذشته 36 هزار تن افزایش تولید گندم در استان داشته باشیم. 

وی در ادامه اشاره ای هم به خشکسالی حادث شده داشت و گفت: در سال زراعی جاری همانند سال گذشته شرایط خشکسالی بر استان حاکم است، بطوری که تاکنون نسبت به سال زراعی گذشته دو درصد  و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۴ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که این موضوع می تواند افت نسبی عملکرد مزارع گندم را نسبت به سنوات نرمال در پی داشته باشد.

هوشیار اضافه کرد:  قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری یازده هزار و 500 تومان به ازای تحویل هر کیلوگرم گندم می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز