خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی مشهد:

نظارتی بر مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۹۴۷

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نبود نظارت در اکثر موارد بر مطب ها و کلینیک‌های دندانپزشکی خبرداد.

به گزارش ایلنا از مشهد، ناصر سرگلزایی گفت: بزرگترین مشکل حوزه دندانپزشکی بحث مواد و تجهیزات است، قیمت مواد و تجهیزات دندانپزشکی طی یک سال گذشته افزایش ناگهانی پیدا کرده است، به عنوان مثال بهترین ایمپلنت موجود با حدود ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌شد، اما در حال حاضر قیمت آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

وی افزود: به‌دلیل وارداتی بودن اکثر مواد و تجهیزات دندانپزشکی، قیمت این اقلام متناسب با دلار افزایش پیدا می‌کند، فشار مالیات و عوارض شهرداری بر مطب‌های دندانپزشکی نیز از دیگر مشکلات این حوزه است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: از دیگر مسائل این حوزه موضوع نظارت است، اکثرا نظارتی بر مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی وجود ندارد، چراکه برای نظارت بر حدود ۲۰۰۰ دندانپزشک، کمتر از انگشتان یک دست ناظر وجود دارد، به عنوان مثال بیماری به من مراجعه کرد و گفت دکتری برای کاشت یک ایمپلنت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرد در حالی که در مطبی دیگر برای همان کار ۲میلیون تومان دستمزد گرفته می‌شود، اگر نظارت وجود داشته باشد این مشکلات و اختلاف قیمت‌ها ایجاد نمی‌شود.

سرگلزایی ادامه داد: در دانشکده دندانپزشکی مشهد در شیفت صبح حدود ۳۰۰ یونیت به‌صورت آموزشی درمانی و در شیفت بعد از ظهر کلینیک ویژه به‌صورت درمانی فعال است.

وی گفت: باید در کنار درآمدزایی قسمتی از فعالیت‌ها نیز به مردم اختصاص یابد، از حدود ۱۰۰ عضو هیأت علمی سه یا چهار نفر در این کلینیک فعالیت می‌کنند، اعضاء هیأت علمی و رزیدنت‌ها تمایل کمی برای کار کردن در کلینیک ویژه دندانپزشکی دارند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با هدف ترغیب اعضاء هیأت علمی برای فعالیت بیشتر در کلینیک ویژه اصلاحاتی در تعرفه‎ آن انجام دادیم، تعرفه خدمات دانشکده در شیفت صبح دولتی و در شیفت بعد از ظهر غیردولتی است، در حال حاضر هزینه‌ها در کلینیک و مطب‌ها سرسام‌آور است.

وی افزود: پس از فراگیری کرونا تمایل دندانپزشکان به کار کردن در حوزه‌های دولتی کمتر شده است، بین نیاز جامعه و تعداد دندانپزشکان تناسب وجود دارد، اما مشکل تراکم این افراد است یعنی بعضا در برخی شهر‌ها یونیت و وسایل مورد نیاز وجود داشته، اما دندانپزشک وجود ندارد.

سرگلزایی گفت: گسترش و پراکندگی دندانپزشکان در سطح کشور و استان به صورت عادلانه نیست و اکثر دندانپزشکان سطح استان در مشهد تجمیع شده‌اند در صورتی که باید امکانات و امتیازاتی برای افرادی که در شهرستان‌ها و مناطق کم‌برخوردار فعالیت می‌کنند در نظر گرفته شود تا این خلاء جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز