خبرگزاری کار ایران

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس خبرداد:

برتری کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در رویداد فهما

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۴۶۷

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به برگزاری رویداد «فهما» گفت: این رویداد، امسال برای سومین سال برگزار شد و شاهد برتری کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس در کشور بودیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسین امیدی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: در سطح استان یک هزار و ۲۵۲ کانون فرهنگی مسجد داریم و تعداد اعضای ثبت شده این کانون ها ۸۲ هزار و ۳۸۴ نفر است و همچنین در مساجد استان ۶۸۰ کتابخانه داریم که یک هزار و ۲۴۰ نفر اعضای ثابت کتابخانه ها هستند.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: برخی از این کتابخانه ها با کتابخانه های عمومی استان رقابت می کنند و دارای تنوع موضوعی هستند که نمونه ان کتابخانه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در پشت باغ جنت شیراز است.

وی افزود: در سال جدید «جشن کتاب» با حمایت استانداری و شهرستان ها راه اندازی خواهد شد تا مردم کتاب های فاخر خود را به کتابخانه مساجد اهدا کنند.

وی ادامه داد: درمسابقه قرآنی مدهامتان، ۸۰۰ دانش آموز زیر ۱۶ سال کانون های فرهنگی مساجد فارس شرکت کردند که در رشته صوت و لحن، فارس رتبه کشوری آورده است.

حجت الاسلام امیدی اضافه کرد: امور مساجد دهه فجر و دهه کرامت توسط ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس به انجام رسید و در بحث مبارزه با کرونا، روحانیون کانون های مساجد در تغسیل بیماران کرونایی اقدامات موثری به انجام رسانده اند.

وی تاکید کرد: در توزیع بسته های معیشتی، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با همکاری سپاه و بسیج به صورت ماهانه فعالیت دارند و در بحث پرداخت معوقات و اجاره ها، کانون «مدینه النبی» شیراز به صورت ویژه عمل.

وی با اشاره به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی نیز گفت: ۸۶ برنامه برای این برش فرهنگی در فارس تعریف شده که در سال جدید در حوزه فرهنگ، هنر و ... دستگاه های فرهنگی موظف به اجرای آنها هستند و عمده برنامه ها، خانواده محور است که خانواده متعالی رویداد شاخص آن است.

حجت الاسلام امیدی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد مجری اصلی این طرح ها محسوب می شوند و چهار هزار و ۷۳۷ مسجد درگیر این ۸۶ طرح خواهند بود و محوریت کار خانواده متعالی، مسجد محور و محله تولید است.

وی اعلام کرد: در سطح کشور برای طرح تعالی خانواده ۱۲ هزار میلیارد تومان تصویب شده است اما بودجه فارس در این خصوص هنوز مشخص و اعلام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز