خبرگزاری کار ایران

آموزش حضوری به طور جدی پیگیری شود/ بازدید سرزده از مدارس در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۹۹۲

اولین جلسه شورای مدیران ومشاوران باحضور معاون آموزش متوسطه، مدیران کل دفاتر، مشاوران، مدیران اجرایی معاونت ومعاونین دفاتردر سالن جلسات معاونت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی کاظمی درابتدای جلسه به مناسبت‌های هفته پرداخت، هشتم اسفند روز امورتربیتی وتربیت اسلامی است و باید به عنوان مقوله اصلی در برنامه ریزی‌ها ی شخصی ونظام آموزشی مدنظر قرار دهیم. اسفند ماه، ماه شهدا هم هست ودر این ماه شهیدان باکری، خرازی، همت وبرونسی و سیزده تن از فرماندهان جنگ تحمیلی در این ماه به شهادت رسیدند. 

بخش دوم صحبتهای وی، مربوط به چالشهای نظام آموزشی و نا کار آمدی نظام حکمرانی آموزش وپرورش، ناعدالتی آموزشی وبی کیفیتی وکاربردی نبودن برخی از روشهای آموزشی و ضرورت بازنگری به آن پرداخت. 

عضو شورای معاونین وزارت آموزش وپرورش به شعار دولت مردمی که دولت و مقام عالی وزارت بر آن تاکید دارند اشاره کرد و گفت: باید با همفکری بیشتر مصداقهای مردمی‌سازی را در آموزش وپرورش پیدا کنیم ودربحث عدالت آموزشی و توجه ویژه به مناطق محروم، روستایی، مرزی وحاشیه نشینی شهرها با استفاده از ظرفیتهای حاکمیتی انقلابی، عمومی غیر دولتی وخاصه گروههای مردمی وجهادی در مقوله تعلیم وتربیت فغال شوند. 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش با استناد به آمارهای رسمی درخصوص وضعیت پوشش تحصیلی و دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقاطع تحصیلی دوره متوسطه اول ودوم وبررسی آمار ووضعیت پوشش در استانهای کشور پرداخت و استانهای البرز، اصفهان ویزد را در وضعیت خوب و استانهای سیستان وبلوچستان، خراسان شمالی، گلستان، خوزستان وکردستان را مورد هدف این معاونت اعلان نمودند و دستور تشکیل کارگروه ویژه در این خصوص صادر و توجه به آمار دقیق وقابل استناد واقتضاعات و متناسب با بودجه ومنابع موجود را مبنای برنامه ریزی بیان نمود. 

بخش دیگر مطالب وی بحث کیفیت بخشی آموزشی بود که به بررسی وضعیت آموزش در دوره کرونا پرداختند و ضمن بررسی آسیبهای جدی که در بخش آموزش در این دوره پیش آمد به پیش بینی چالشهای پساکرونایی (تارکان تحصیل وبازماندگان از تحصیل وافت یادگیری دانش آموزان در پساکرونا) پرداخت و پیشنهاداتی را بیان کرد. 

وی با ابراز نگرانی از تصمیمات بعضی از استانها که بدون در نظر گرفتن ملاحظات، تصمیم به تعطیلی مدارس می‌نمایند از مدیران کل دفاتر خواست تا با پیگیری وبررسی جدی موضوع، آموزش حضوری را اولویت قرارداده وبازدید سرزده ازمدارس را در اولویت برنامه خود قراردهند. 

معاون آموزش متوسطه در پایان جلسه به موضوع بررسی اجمالی شاخص‌های ارزیابی اشاره نمودند و توصیه داشتند که در تمام شاخص‌های کمی را در برنامه ریزی مدنظر قرار داده واز نشانگرهای شورای عالی آموزش وپرورش در ارزیابی‌ها استفاده نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز