خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

انجام عملیات سم پاشی زمستانه با روغن وک برای نخستین بار در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۴۲۲

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از انجام عملیات سم پاشی زمستانه با روغن ولک برای نخستین بار در کرمانشاه برای مبارزه با آفات و بیماری‌های درختان در شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فرامرز رحمتی‌زاده اظهار داشت: برای اولین بار در سطح شهر کرمانشاه عملیات سم‌پاشی زمستانه با روغن وُلک جهت مبارزه با آفات و بیماری‌های درختان اجرا شد.

وی ادامه داد: روغن ولک حشره‌کشی است که حشرات و کنه‌ها را می تواند از بین ببرد. این روغن ها به مقدار زیاد تصفیه شده اند و به گونه ای که اجزای خطرناک آن‌ها برای گیاهان حذف شده است. روغن ولک بین 92 تا 99 درصد خالص است که بعد از تقطیر و فیلتراسیون به این روغن مواد افزودنی و آب اضافه می کنند تا به آسانی قابل استفاده گردند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: روغن ولک در بیشترین حد می‌تواند حشرات و تخم آن‌ها ( لارو ) را از بین ببرد، این حشرات مانند انواع کنه‌ها، شپشک‌ها، شته‌ها، پسیل، کرم‌های جوانه‌خوار، حشرات سفید، تیریپس، عنکبوتیان و کرم‌های ریز و دیگر حشرات روی انواع درختان هستند و بهترین زمان حذف این حشرات در زمستان می باشد که علاوه بر حشره‌کشی از این روغن برای قارچ‌کشی می‌توان استفاده کرد و با کشتن حشرات که عامل انتشار ویروس‌ها هستند بیماری‌های ویروسی نیز از بین می روند.

 رحمتی‌زاده افزود: روغن زمستانه وُلک حشرات را با تماس مستقیم از بین برده و کنترل می‌کند، که طی این عملیات حشرات که عامل انتقال بیماری‌ها هستند با پاشش روغن روی حشرات و لارو آن ها، راه تنفسی حشرات و لاروها بسته و به عبارتی حشرات خفه می‌شوند.

وی ادامه داد: در زمستان که معمولاً برگی روی درختان نیست درختان بی‌برگ بوده و جایی بری مخفی شدن حشرات روی درختان نیست و تمام درخت و حشرات روی آن در معرض پاشش روغن ولک قرار می گیرد و بدین ترتیب حشرات ازبین می‌روند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه مزایای استفاده از روغن ولک را این گونه برشمرد و گفت: این روغن برای انسان و محیط زیست طبیعی بی‌خطر است و همچنین این روغن‌ها غیر انتخابی هستند و بیش تر حشرات را از بین می‌برند و برای پاشش روغن وُلک وسیله خاصی جز یک سم پاش مورد نیاز نیست.

 رحمتی‌زاده بهترین زمان برای سم‌پاشی زمستانه را اوایل اسفندماه عنوان کرد و افزود: آنچه از سم‌پاشی زمستانه با روغن وُلک باید مورد توجه باشد این است که روغن وُلک در صورتی که خوب به کار برده شود برای کنترل آفات و حشرات بسیار  موثر می باشد و کم تر از حشره کش های شیمیایی ایجاد مسمومیت می کند و سم‌پاشی زمستانه بسیاری از آفات و حشرات را که به گیاهان و درختان خسارت وارد می کند؛ از بین می برد و از بُروز مشکلات در این زمینه جلوگیری می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملیات سم‌پاشی زمستانه با روغن وُلک از سری برنامه ها و اقدامات مجموعه کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری می باشد که با نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسین مربوطه و با همکاری و مشارکت فضای سبز مناطق هشت‌گانه شهرداری در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز