خبرگزاری کار ایران

امداد رسانی اورژانس نیشابور به بیش از ۶ هزار مصدوم تصادفی در ۹ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۴۶۹

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری به بیش از ۶ هزار و ۲۶۱ مصدوم تصادفی توسط اورژانس ۱۱۵ این شهرستان امداد رسانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مصطفی افشارنیک در تشریح این خبر افزود: طی ۹ ماه گذشته اورژانس ۱۱۵ نیشابور ۲۵هزار و ۱۳۲ ماموریت انجام داده است که از این تعداد ۱۶هزار و ۲۷۰ ماموریت شهری و ۸ هزار و ۸۶۲ ماموریت جاده ای بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت به ۱۸هزار و ۸۷۱ بیمار و مصدوم غیر تصادفی و ۶ هزار و ۲۶۱ مصدوم تصادفی امدادرسانی شده است.

افشارنیک ادامه داد: بیشترین ماموریت های این مرکز به ترتیب مشکوک به کرونا با ۲۴۵۸مورد، قلبی با ۲۰۷۶مورد، کاهش سطح هوشیاری با ۱۸۹۳مورد، سقوط همتراز و غیرهمتراز با ۱۲۶۳مورد، تشنج با ۹۴۳مورد، تنفسی با ۸۸۲ مورد، افزایش فشار خون با ۶۲۱ مورد و زنان و زایمان با ۴۴۲ مورد در این ۹ ماه بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ضمن اعلام هشدار نسبت به آمار بالای سوختگی و مسمومیت با مونوکسیدکربن در ۹ ماه که به ترتیب ۱۰۰ و ۵۷ مورد است یادآور شد: تعداد ١۴ هزار و ۷۲۳ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۵ هزار و ۸۴۱ مورد به بیمارستان ۲۲ بهمن، ۸ هزار و ۸۷ مورد به بیمارستان حکیم و ۷۹۵ مورد به سایر مراکز درمانی منتقل شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز