خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صمت فارس خبرداد؛

راه اندازی دفتر تجارت ایران و عمان در مسقط /جبران بازار از دست رفته قطر و عراق

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۷۲۱

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس از راه اندازی دفتر تجارت ایران و عمان در مسقط خبرداد.

به گزارش ایلنا، سهراب شرفی با بیان اینکه فارس به عنوان معین تجارت با کشور عمان انتخاب شده، افزود: در راستای فعال سازی ارتباطات تجاری بین کشورهای ایران و عمان، در اولین گام عملی، دفتر تجارت توسط خانه صنعت، معدن و تجارت در مسقط راه‌اندازی می‌شود.

وی هدف راه‌اندازی این دفتر را توسعه صادرات غیرنفتی و عبور از تحریم‌ها دانست و عنوان کرد: با حضور گروهی از تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی استان فارس ظرف دو هفته آینده این دفتر در کشور عمان عملیاتی می شود.

این فعال اقتصادی، با بیان اینکه راه‌اندازی دفتر توسعه تجارت در عمان، هیچ بارمالی و هزینه‌ای برای دولت در پی نخواهد داشت، افزود: به دنبال جبران بازار از دست رفته قطر و عراق هسستیم و به نوعی می خواهیم بازارهای جدیدی را ایجاد کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس در خصوص علت از دست دادن بازار قطر،گفت: بعد از تحریم قطر از سوی عربستان و امارات، زمینه برای حضور گسترده تولیدکنندگان و کالاهای ایرانی در بازار آن کشور فراهم شد؛ اما علیرغم تلاش‌ها، به دلیل نبود زیرساخت، این مهم محقق نشد.

وی اضافه کرد: همزمان با ما، کشور ترکیه با گسیل تمام ظرفیت باری در حمل و نقل هوایی، موفق شد ظرف مدت یک هفته کل بازار قطر را به تولیدات خود اختصاص دهد و بازار از دست ایران خارج شد.

شرفی با یادآوری اینکه ترکیه حتی از ظرفیت ترانزیت زمینی نیز برای دستیابی کامل به بازار قطر به خوبی بهره برد، گفت: توسعه ارتباط با کشور عمان و دیگر بازارهای هدف، باید برای افزایش صادرات، در دستور کار قرار گیرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه بازار قطر، فرصت مناسبی برای عرضه تولیدات موادغذایی با محوریت استان فارس بود، گفت: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت حمل و نقل هوایی کالا، کارگوسنتر، در فارس، با زحمت در آن دوره زمانی طلایی تنها امکان اختصاص ۴ پرواز باری از شیراز به قطر و حمل حدود ۱۲۰ تن کالا فراهم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز