خبرگزاری کار ایران

در بازدید از واحد تولیدی لبنیات رامک در شیراز مطرح شد؛

کارخانه رامک برای تأمین آب نیازمند حفر چاه در بستر رودخانه است / برای تأمین مواد اولیه کارخانه مشکل داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۶۶۷

استاندار فارس گفت: تکمیل و توسعه زنجیره تولید در واحد تولیدی رامک از جمله ضرورت های کاری است و تامین مطالبات واحدهای تولیدی را از جمله وظایف خود می‌دانیم.

به گزارش ایلنا، عنایت الله رحیمی در جلسه بازدید از واحد تولیدی لبنیات رامک در شیراز با اشاره به نیازمندی های اجرایی این واحد تولیدی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق باید تلاش بیشتری در رفع مشکلات این واحد داشته باشند.

وی در ادامه ایجاد اشتغال محلی و تأمین نیازهای اجتماعی را از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه واحدهای تولیدی عنوان  و اظهارکرد: تکمیل زنجیره تولید در صنایع لبنی راهکاری موفق در توسعه اقتصادی و اجتماعی است و این راهکار در کاهش هزینه ها و اشتغال زایی بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه برای طرح های توسعه ای این کارخانه می توانیم زمین و آب را در منطقه پاسارگاد، اقلید و خرم بید در اختیار بگذاریم و درعین حال مشکل را در همین جا حل کنیم، ابراز  کرد : موضوع آب کارخانه را  فرمانداری شیراز حداکثر تا هفته آینده بررسی و نتیجه را اعلام کند. رحیمی گفت: در زمینه تامین آب چه بستر رودخانه و چه تاسیس چاه اهکی و تخصیصی که از چاه ها برای توسعه صنعت گرفتیم، می توانیم استفاده کنیم. 

مالکیت شخصی  زمین در بستر رودخانه ها بررسی  شود

در ادامه علیرضا پاک فطرت؛ نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بحث صنعت را مثل آب شرب در نظر بگیریم و تولیدات لبنی ضروری ترین نوع تغذیه است و در این زمینه تنها چند مجموعه فعال در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات ناشی از  ضعف مدیریتی در کشور است و مربوط به دیروز و امروز نیست، خاطرنشان کرد: هرجا نام تولیدی می رود معترضینی پیدا می شود و حتی در  احداث جاده و راه آهن در بیابان که هیچ موجود زنده ای نبوده است. عده ای ادعای مالیکت دارند؛ به همین دلیل پروژه های بزرگ روی زمین می ماند و دستگاه قضایی باید در این زمینه سخت گیر تر باشد و این یک ضعف ریشه ای در کشور است.

وی با اشاره به فروش زمین در بستر رودخانه قره آغاج  و ممانعت از لوله گذاری این واحد صنعتی در زمین برای انتقال آب گفت: اگر بستر رودخانه است و طبق قانون مالک آن سازمان آب است چگونه دستگاه دیگری به نام منابع طبیعی به شخص دیگری فروخته که سند هم دارد؟

پاک فطرت ادامه داد: همچنین سازمان آب چگونه از حریم  رودخانه ها حفاظت نمی کند و سند آن را به نام خود نمی زند و با این همه نیروی انسانی قوی و مبالغ نتوانسته اند سند رودخانه را به نام سازمان بزنند تا مشکل معارضین نداشته باشیم.‌

عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز اشتغال برای ما مهم  است و هزار نفر در  مجموعه رامک اشتغال دارند، یاداور شد: درحالی این مجموعه مشکل تامین آب دارد که در چند قدمی آن باغ شهری های زیادی ساخته شده است و باید پرسید  که آنها آب خود را از کجا تامین می کنند؟ آیا آب باغ شهری ها مهم است یا تغذیه مردم؟

پاک فطرت با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان استان، تصریح کرد :همچنین از روستاها حمایت می کنیم که کشاورزی و دامداری مکانیزه داشته باشند  و تولیدات خود را به کارخانه بیاورند.

نیاز آبی کارخانه رامک برای اجرای طرح های توسعه ای

رئیس سازمان صنعت فارس نیز گفت: براساس صورت جلسه سال ۹۹ کارگروه رفع موانع تولید مقرر شده است که آب طرح های توسعه و کارخانه رامک ۶۰ لیتر برثانیه از رودخانه قره آغاج  تامین شود که مسائلی برای انتقال آب به وجود آمده است.

حمید رضاایزدی یادآور شد که رساندن آب به کارخانه منجر به اشتغال بیش از هزار نفر  می شود و آبی که وزارتخانه آن را تامین کرده است عامل مشکلات محلی  دارد.

وی گفت: شرکت رامک نیاز به طرح توسعه برای افزایش واحد های تولیدی دارد و  درحالی هزار و ۹۰۰ لیتر برثانیه آب مصرف می کند که این میزان آب را قبلا از چهار چاه مجاز تامین می کرده و در حال حاضر یک چاه به مشکل برخورده و آب استحصال نمی شود  و یک چاه نیز مشترک با شرکت دمس است  و تنها دو چاه باقی مانده است .

ایزدی افزود: درحالی دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در روز نیاز این کارخانه است که۶۰۰ متر مکعب باقیمانده از چاه های کشاورزی اطراف تامین می شود.

کارخانه رامک برای تامین آب نیازمند حفر چاه در بستر رودخانه است 

همچنین مدیرعامل کارخانه فرآورده های لبنی رامک  با بیان اینکه شرکت فراورده های لبنی در سال ۷۴ تاسیس شده و در راستای اشتغالزایی و تولید محصولات سلامت محور نقش مهمی ایفا کرده است، ابراز کرد:  ساختار شرکت بر اصل توسعه، اشتغالزایی با بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم، نوآروی در محصولات و اخلاق مداری است.

وی تصریح کرد: وجود برخی مشکلات می تواند در  نیروی اشتغال مشکل ایجاد کند و درحال حاضر در خصوص تامین مواد اولیه خصوصا شیر مشکل داریم. شجاعی با بیان  اینکه این شرکت از سال تاسیس تا کنون رشد خوبی  داشته است، افزود: افزایش پنجاه درصدی قیمت شیر قطعا روی قیمت محصولات اثر منفی داشته و افزایش قیمت محصولات متاثر از افزایش بی رویه قیمت شیر است که دامداران هم حق دارند. 

 وی با اشاره به اینکه کارخانه رامک با بیش از ۲۰ خط تولید و محصولات متنوع و در کل کشور و  در ۲۰ مرکز استان  دفتر فروش و سکوی بارگیری دارد، ابراز کرد: کمبود آب مشکل اصلی کارخانه است و  احساس خطر می کنیم که اگر این چاه به هر دلیلی آب نداشته باشد کارخانه تعطیل می شود. شجاعی ادامه داد که با همکاری سازمان آب منطقه ای و کارگروه رفع موانع تولید موفق شدیم که مجوز  بزداشت آب ۶۰ لیتر بر ثانبه را  از  رودخانه قره آغاج بگیریم  و اما این رودخانه فصلی است و الان آبی ندارد .

مدیرعامل کارخانه فراورده های لبنی رامک تصریح کرد: از سازمان آب منطقه ای تقاضا داریم که مجوز چاه آهکی صادر شود و تامین آب شرکت اصولی است و اگر مسئولین فکر نکنند به نتیجه نمی رسیم و شرکت تعطیل می شود و تعدادی معترض در رابطه با اجرای این طرح داریم و از آب منطقه ای می خواهیم که این معارضات را حل کند.

شجاعی تصریح کرد: زمین لوله گذاری برای  انتقال آب در بستر رودخانه  به منابع طبیعی  واگذار شده است  و گفته اند این زمین فروخته شده و صاحب آن قصد دارد آن را به  باغشهری اختصاص دهد که وجود معارضین برای تامین آب مشکل ساز است.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل اینکه رودخانه فصلی است مجوز ایجاد چاه آهکی در بستر رودخانه برای برداشت آب داده شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز