خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خبر داد:

۴۱۲ عملیات توسط آتش نشانان شیراز طی یک هفته اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۲۴۳

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز از اجرای مجموعاً ۴۱۲ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق توسط ماموران این سازمان طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز، محمد هادی قانع  گفت: از این تعداد، ۲۷۲ عملیات به امداد و نجات و خدمات ایمنی و ۹۵ عملیات به اطفاء حریق اختصاص داشت و در مجموع ۴۴۵ ناوگان با ۱۷۸۱ نیروی آتش نشان به محل های حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در هیج یک از حوادث هفته گذشته، فوتی گزارش نشده است.

قانع افزود: در میان عملیات های امدادی انجام شده امداد حیات وحش و عملیات مربوط به «جانوران وحشی و موذی» با ۱۳۲ مورد و پس از آن «محبوس شدن در آسانسور» با ۴۱ مورد بیشترین تعداد عملیات های آتش نشانی را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز با اشاره به افزایش عملیات های امداد آسانسور و حبس شهروندان در کابین آسانسور ساختمان‌های مختلف مسکونی و تجاری در این فصل عنوان کرد: با توجه به قطع مکرر برق حوادث آسانسور از بیشترین عملیات های نیروهای آتش نشانان در این روز هاست. که توجه به ایمنی این وسیله را بیشتر می کند.

وی ادامه داد:  همچنان که سازمان آتش نشانی شیراز در راستای امداد رسانی به شهروندان همیشه در حال آماده باش قرار دارد، از شهروندان فهیم درخواست می شود در صورت قطع جریان برق و توقف آسانسور در طبقات ساختمان، آرامش و خونسردی خود را حفظ و با شماره ۱۲۵ آتش نشانی شیراز تماس حاصل کرده و درخواست امداد رسانی کنند.

قانع همچنین یادآور شد: با توجه به مزاحمت جانوران موذی به ویژه زنبور و مار در فصل گرما برای شهروندان، عملیات های تیم امداد حیات وحش نیز در این فصل افزایش می یابد،  آتش‌ نشانان تیم تخصصی حیات وحش هنگام مواجهه با حوادث ناشی از مزاحمت حیوانات، ضمن توجه به جلوگیری از بروز آسیب به انسان‌ها، با تجهیزات مخصوص اقدامات لازم را برای حفظ جان جانوران نیز انجام می‌دهند.

وی گفت: طی هفته‌ای که گذشت، با تعداد ۴۶۳۱ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و درخواست امداد رسانی، روبه رو بودیم که متاسفانه ۱۹۱۳ مورد نیز به مزاحمت های تلفنی اختصاص می یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز