خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

میزان هدر رفت آب در کرمانشاه ۳۸ درصد است/ کاهش ۷۰ درصدی آب چشمه های استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۷۲۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آب چشمه های استان در سال جاری ۷۰ درصد کاهش یافته است که این چشمه ها از منابع اصلی تامین آب شرب در استان می باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، کاکاوند در نشست خبری با  اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در سال جاری بیشترین کاهش بارندگی را در استان کرمانشاه شاهد بودیم به طوریکه ۱۹۰ میلیمتر بارندگی نسبت به میانگین گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: این کاهش در تامین منابع آب شرب تاثیر زیادی داشته است به طوریکه چشمه‌ها که از منابع اصلی تامین آب شرب می باشند کاهش ۷۰ درصدی آب چشمه ها در استان اتفاق افتاده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در بخش مصارف نیز مصرف سرانه استان ۲۲۳ لیتر بر ثانیه در شبانه روز بوده که نسبت به سرانه مصرف میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: در سال جاری با خشکسالی مواجه می باشیم که در ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته است بنابراین طی امسال بایستی مردم در این رابطه صرفه جویی در مصرف آب را به نحو احسن انجام دهیم.

کاکاوند در ادامه تاکید داشت: آمادگی داریم تا برای مجتمع های بدون مخزن آب این مخزن را تهیه نماییم و با شناسایی این مجتمع ها هزینه آنها را بر روی صورتحساب قبض ماهیانه مشترکان این مجتمع ها محاسبه خواهیم کرد.

وی گفت: شهر کرمانشاه ۲۵۰ هزار متر مکعب نیاز به مخزن دارد که در حال حاضر این مقدار ۱۲۹ هزار متر مکعب است و تقریبا با نصف ظرفیت مخزن مواجه می باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه بیان داشت: در حوزه شهرها یک هزار ۷۴۱ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم که یک هزار و ۵۰ لیتر آن مربوط به شهر کرمانشاه بوده و در حوزه روستاها نیز ۲۸۱ لیتر بر ثانیه با کمبود آب روبرو می باشیم.

وی در مورد دلیل قطعی اخیر آب در محله فردوسی نیز اظهار داشت: لوله اصلی گاز شهر به لوله اصلی آب چسبیده بود که با فشار وارده بر لوله آب تخریب شده بود و موجب قطعی چند روزه آب در محله فردوسی شد.

کاکاوند ادامه داد؛ میزان هدر رفت آب در کرمانشاه حدود ۳۸ درصد می باشد که این مقدار بالا بوده و میانگین هدر رفت آب در کشور ۲۸ درصد می باشد که یکی از دلایل اصلی بالا بودن هدر رفت آب در کرمانشاه فرسودگی شبکه است.

وی افزود: در سال جاری در مجموع بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبارات به شرکت آبفا استان تعلق گرفته است که با همکاری نمایندگان مجلس و استاندار کرمانشاه اعتبارات شرکت نسبت به سال قبل ۱۲ برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه گفت: از سال ۹۶ تا ۹۹ حدود ۱۳ حلقه چاه آب در استان حفر شده که از سال ۹۹ تاکنون ۲۷ حلقه چاه حفر شده است و افزایش چشمگیری را در این زمینه شاهد می باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر عملیات آبرسانی به ۱۷۰ روستا به صورت سیار و آب تانکر انجام می شود و پیش بینی می شود بر اساس کم آبی های کنونی این مقدار به ۳۰۰ روستا برسد.

کاکاوند در مورد کیفیت آب استان نیز گفت: در استان کرمانشاه مشکلات کیفی آب بسیار پایین بوده و از نظر کیفیت مشکلی مشاهده نشده است و نگرانی از کیفیت آب نداریم اما گاهی با بارندگی کدورت آب مشاهده می شود اما مرتبط با کیفیت آب نمی باشد.

وی ادامه داد: تعداد اکیپ های کنترل کیفیت آب کرمانشاه در حال حاضر به ۱۷ اکیپ افزایش یافته که نسبت به قبل افزایش نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمانشاه تاکید داشت: در حال حاضر ۲۱ هزار مشترک کرمانشاهی مشمول طرح رایگان شدن آب می باشند که در دی ماه و اوایل شروع این طرح تعداد مشترکین مشمول این طرح ۱۴ هزار مشترک بود و بر اساس پیش بینی ها تعداد مشترکان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بیش از ۸۰ میلیارد تومان مطالبات شرکت آبفا از مشترکان است که ۳۵ میلیارد تومان از این مقدار مرتبط به مطالبات مشترکین خانگی بوده و همچنین بیش از ۱۰ میلیارد تومان این طلب از دانشگاه علوم پزشکی استان است.

کاکاوند در حوزه فضای سبز و آبیاری باغات در حاشیه شهر با مشکلات متعددی مواجه می باشیم در شهرداری کرمانشاه ۹۲ انشعاب غیرمجاز آب شناسایی شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب شناسایی شده کهدتعدادانشعابات غیرمجاز در کرمانشاه بالاتر از این مقدار بوده که به همکاری مردم در این زمینه نیاز داریم و در طول روزهای آینده برخورد مناسبی با انشعابات غیرمجاز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز