خبرگزاری کار ایران

انجام عملیات سمپاشی مراتع برای مهار ملخ‌های صحرایی در ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۶۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از آغاز مبارزه با ملخ‌های صحرایی در مناطقی از جنوب استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی اقدسی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی در دو روز گذشته  توده‌ای از ملخ‌های صحرایی در حدفاصل دشت عباس از توابع شهرستان دهلران و مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام مشاهده شد.

وی افزود: با شناسایی دقیق محل تجمع این ملخ‌ها از دیروز عملیات سم پاشی توسط یک فروند هواپیمای سم پاش شروع شده است و برای مهار این ملخ‌ها اداوات مناسب سم پاشی و گروه‌های سم پاش در منطقه حضور دارند.

اقدسی یادآور شد: این ملخ‌ها ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی و تپه ماهور این مناطق را آلوده کرده و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته جاری عملیات سم پاشی با نابودی کامل این توده به اتمام برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این ملخ‌ها هم اکنون در مرحله باروری و زایشی هستند که در صورت تعلل در مبارزه و سم پاشی موجب تخم ریزی و زاد و ولد ملخ‌ها شده و تعداد آن‌ها ازدیاد پیدا می‌کند و در آن صورت مبارزه و مهار ان‌ها سخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه منشا ورود این توده به استان ایلام مناطق جنوبی کشور است که عمدتا از سوی کشور‌های منطقه، چون عراق و عربستان وارد کشور می‌شوند یادآور شد: با پایان یافتن عملیات سم پاشی علیه این توده، روند پایش و رصد ملخ‌های صحرایی کماکان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز