خبرگزاری کار ایران

با پرداخت تسهیلات و تمرکز بر ظرفیت روستا؛

طرح روستای بدون بیکار در فرومد میامی دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۱۸۴

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: تمرکز بر ایجاد و تقویت صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی به منظور اشتغالزایی و تحقق شعار روستای بدون بیکار در روستای فرومد دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا از سمنان، مهدی صمیمیان بیان کرد: دهستان فرومد از ۱۲ روستا با جمعیت ۲‌هزار و ۶۰۰ نفر به مرکزیت روستای فرومد تشکیل شده است.
 وی ادامه داد: از مجموع ۱۲ روستای دهستان فرومد پنج روستا دارای دهیاری و چهار روستا دارای شورای اسلامی است و تلاش می شود برای روستاهای دارای شورای اسلامی فاقد دهیاری به منظور توسعه و آبادانی دهیاری تعیین شود.
صمیمیان تصریح کرد: شهرستان میامی جزو ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور به شمار می‌رود و تلاش می شود با ایجاد ناحیه صنعتی در فرومد میامی برای توسعه این منطقه گام برداشت.
وی یادآور شد: سال گذشته پنج میلیارد ریال از محل ارزش افزوده، ۲۰۰ میلیون ریال از محل ماده ۵۸ برای تجهیزپایگاه آتش نشانی دهستان فرومد اختصاص یافت و امسال نیز تخصیص اعتبارات دنبال می‌شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۸ درصد و سه میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد طرح های اشتغالزا و درآمدزایی برای دهیاری‌های فرومد در سالجاری در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اهالی روستا، جذب ۲ نیروی امیریه برای دهیاری‌ فرومد، تکمیل سالن ورزشی فرومد، پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای طرح‌های اشتغالزا در فرومد از طرف صندوق کارآفرینی امید و بازنگری طرح هادی از جمله برنامه‌ریزی‌های درنظر گرفته شده برای توسعه فرومد در این سفر بود.
صمیمیان اظهار داشت: وفاق، همدلی، انسجام و همراهی شوراهای اسلامی روستا و مردم در کنار تخصیص اعتبارات و تامین زیرساخت‌ها لازمه توسعه و آبادانی روستاها است و امروز در فرومد نیز با وفاق و همدلی بین شورای اسلامی و مردم و مسولین شاهد رونق و توسعه روز افزون در این منطقه از استان سمنان هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز