خبرگزاری کار ایران

کتاب‌های پرفروش در هفته‌ای که گذشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۹۷

غیر از دو کتاب «بیشعوری» و «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» که پرتکرارترین کتاب در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های تهران در این هفته بودند؛ داستان «ته خیار» هوشنگ مرادی‌کرمانی هم با استقبال خوبی مواجه شده است.

بازار کتاب تهران در هفته‌ی آخر دی‌ماه با دورخیز کتابفروشی‌ها برای دریافت چاپ‌های جدید از کتاب‌های محبوب در ماه بهمن و انتظار برای دریافت کتاب‌های جدید و نوبرانه روزهای گرمی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» سفرنامه احمد شاملو همچنان بازار کتاب را تحت تأثیر قرار داده است و این کتاب در لیست کتاب‌های پرفروش اغلب کتابفروشی‌های شهر به چشم می‌خورد. شاید بتوان گفت انتشار چاپ دوم این کتاب مهمترین اتفاق بازار کتاب تهران در هفته‌های گذشته باشد، اما کتاب «بیشعوری» با انتشار چاپ بیستم و استمرار درخواست کتاب‌خوانان برای دریافت این کتاب، همچنان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار باقی ماند.

غیر از دو کتاب «بیشعوری» و «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» که پرتکرارترین کتاب در فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های تهران در این هفته بودند؛ داستان «ته خیار» هوشنگ مرادی‌کرمانی هم با استقبال خوبی مواجه شده است.

ناشرانی چون بیشترین آثار را در فهرست پر فروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.

به چند کتابفروشی‌ شهر سر زدیم و نتیجه‌اش شد این گزارش که نگاهی اجمالی دارد به کتاب‌هایی که در این هفته(۲۷دی‌ماه الی ۳بهمن‌ماه) با بیشترین اسقبال از سوی مخاطبان مواجه شده است.

کتابفروشی نشر چشمه:«تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» به عنوان تازه‌ترین اثر هاروکی موراکامی در صدر فهرست پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارد، طوری که حتی «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ»، «بیشعوری» و «ته خیار» را به رتبه‌های بعدی جدول فرستاده است. «شاگرد قصاب» پاتریک مک‌کیب هم که به تازگی با ترجمه‌ی پیمان خاکسار توسط نشر چشمه منتشر شده رتبه‌ی دوم را در میزان استقبال در این کتابفروشی داشته است. «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ»، «بیشعوری» و «ته خیار» هم به ترتیب در رتبه‌های سه تا پنج این جدول جای گرفته‌اند.

کتابفروشی نشر ثالث:«روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» در این کتابفروشی‌ هم جزو پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارد. البته‌ رتبه‌ی اول جدول در اختیار «کتاب کوچک معصومیت و امید» نوشته‌ی سیدعلی صالحی است. رمان «مردی با کبوتر» رومن گاری و «نظام اشیاء» ژان بودریار هم به ترتیب دومین و سومین کتاب پرفروش کتابفروشی نشر ثالثهستند. «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» اینجا هم در لیست پرفروش‌ها دیده می‌‌شود و در جایگاه چهارم جدول پرمخاطب‌ها ایستاده است. در جایگاه پنجم هم «ظهور ژاپن مدرن» نوشته‌ی ویلیام جی. بیزلی قرار دارد.

کتابفروشی نشر افق:دو کتاب «من او» و «ارمیا» ی رضا امیرخانی در صدر کتاب‌های پرفروش کتابفروشی نشر افق ایستاده‌اند. پس از این دو کتاب داستان «منگی» اصغر نوری قرار دارد. «به انتخاب مترجم» که مجموعه‌ای است از داستان‌های نویسندگان انگلیسی زبان با انتخاب و ترجمه‌ی احمد اخوت و «ماجرای عجیب سگی در شب» مارک هادون هم در جایگاه چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند.

کتابفروشی نشر بیدگل:«روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» در این فروشگاه هم جزو کتاب‌های محبوب است و رتبه‌ی اول پرفروش‌های نشر بیدگل را به خود اختصاص داده است. «سیاست ادبیات: تزهایی درباره‌ نوشتار» به قلم فرید قدمی و «از سینما تِکِ پاریس تا کانونِ فیلمِ تِهران» فرخ غفاری و پرویز جاهد هم دومین و سومین کتاب پرمخاطب این فروشگاه هستند. «ته خیار» اینجا هم در لیست پرفروش‌ها دیده می‌شود و در رتبه‌ی چهارم قرار دارد. پنجمین کتاب پرفروش کتابفروشی نشر بیدگل در این هفته «کتاب اعتیاد» نوشیته‌ی شهریار وقفی‌پور است.

شهرکتاب الف:رمان «اولیس جویس» هری بلامایزر با ترجمه‌ی منوچهر بدیعی پر فروش‌ترین کتاب شهرکتاب الف بوده و «ته‌ خیار» و «بی‌شعوری» در پشت سر آن قرار دارند. همچنین «ریحانه دختر نرگس» نوشته‌ی جواد ماه‌زاده چهارمین و تازه‌ترین اثر از سری «تجربه‌ی هنر و زندگی» نشر گمان به نام «دروغ، اراده‌ی آزاد» پنجمین رتبه‌ی فروش در این شهرکتاب را به خود اختصاص داده‌اند.

کتابفروشی نشر رود:«اولیس جویس» در این کتابفروشی‌ هم با اقبال خوبی مواجه شده و رتبه‌ی اول را در فروش دارد. بعد از آن «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» و «زندگی در شب» نوشته‌ی دنیس لیهان در جایگاه دوم و سوم ایستاده‌اند. نام گلی امامی هم با کتاب «برخورد کوتاه یا دشمن» در لیست پرفروش‌های کتابفروشی نشر رود به چشم می‌خورد و یاز هم «ته خیار» به عنوان یک کتاب پر مخاطب خودش را معرفی کرده است.

شهرکتاب تهرانپارس:لیست پرفروش‌ها اینجا کمی متفاوت است و ظاهرا «عقاید یک دلقک» هانریش بل با ترجمه‌ی محمد اسماعیل‌زاده همچنان در این فروشگاه مشتری‌های زیادی دارد. «شفای زندگی» گیتی خوشدل دومین کتابی است که این هفته در شهرکتاب تهران‌پارس فروش خوبی داشته است. دو رمان عامه‌پسند «طلایه» نوشته‌ی نگاه عدل‌پرور و «بانی عشق» مریم اولیایی هم در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. البته کتاب‌های فاخر هم از غافله‌ی پرفروش‌های این فروشگاه جا نمانده‌اند و «بار هستی» میلان کوندرا با ترجمه‌ی پرویز همایون‌پور در جایگاه پنجم کتاب‌های پرفروش شهرکتاب تهرانپارس قرار ایستاده است.

کتاب‌های پرفروش

ردیف عنوان نویسنده / مترجم ناشر
قیمت(تومان)
درباره‌ی کتاب
۱ روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ احمد شاملو مازیار ۷۰۰۰ سفرنامه غیرشخصی احمد شاملو به آمریکا نوشته شده در سال‌های ۶۸ و ۶۹ است
۲ بی شعوری خاویر کرمنت / محمود فرجامی تیسا ۱۲۰۰۰ شناخت و درمان خطرناک
ترین بیماری تاریخ
۳ ته خیار هوشنگ مرادی‌کرمانی معین ۱۲۰۰۰ سی داستان کوتاه طنز
۴ شاگرد قصاب پاتریک مک کیب / پیمان خاکسار چشمه ۱۴۰۰۰ این داستان را بچه روان پریشی به صورت اول شخص و جریان سیال ذهن روایت می‌کند و طول داستان، روایت به سوی جنون پیش می‌رود.
۵ سیاست ادبیات فرید قدمی روزنه ۳۵۰۰ تزهایی درباره نوشتار و نوع ادبیات(جیبی)
۶ تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش هاروکی موراکامی / امیرمهدی حقیقت چشمه ۱۶۰۰۰ رمان حکایت سفر عمدتا درونی جوانی است که چهار دوست صمیمی‌اش یک‌باره، بی این‌که هیچ دلیل روشنی به او بگویند، رشته‌ دوستی خود را با او بریده‌اند.
۷ اولیس جویس هری بلامایزر / منوچهر بدیعی نیلوفر ۲۰۰۰۰ مجموعه شاهکارهای ادبیات داستانی قرن بیستم
۸ برخورد کوتاه یا دشمن گلی امامی نیلوفر منتخبی از داستان‌های کوتاه مجله نیویورکر
۹ از سینما تِکِ پاریس تا کانونِ فیلمِ تِهران فرخ غفاری / پرویز جاهد نشر نی
۹۰۰۰ گفت‌وگوی فرخ غفاری با پرویز جاهد
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز