خبرگزاری کار ایران

اولین مجلد از مجموعه‌ی «نقد رادیکال» هفته‌ی آینده در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۹۴

«سیاست ادبیات: تزهایی درباره‌ی نوشتار» شامل ۹ تز جداگانه درباره‌ی ادبیات است و هر تز به بخش مجزایی از ادبیات می‌پردازد و از ارتباط میان نوشتار، سیاست، فرهنگ، ترجمه، سانسور، سکوت و… صحبت می‌کند.

کتاب «سیاست ادبیات: تزهایی درباره‌ی نوشتار» هفته‌ی آینده توسط نشر روزنه روانه بازار کتاب می‌شود.

فرید قدمی(نویسنده) در همین رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: این کتاب درواقع اولین مجلد از مجموعه‌ای از نقدهای ادبی تحت عنوان «نقد رادیکال» است که قرار است به بررسی وضعیت فرهنگ و هنر موجود با تمرکز بر ادبیات و فلسفه آن‌هم به صورت رادیکال بپردازد. «سیاست ادبیات: تزهایی درباره‌ی نوشتار» شامل ۹ تز جداگانه درباره‌ی ادبیات است و هر تر به بخش مجزایی از ادبیات می‌پردازد و به طور کلی از ارتباط میان نوشتار، سیاست، فرهنگ، ترجمه، سانسور، سکوت و… صحبت می‌کند.

او ادامه داد: در کنار این ۹تز مستقل؛ کتاب زیربخش‌هایی مانند «مقایسه‌ی تحلیل مفهوم دیفران در کارهای هایدگر آلمانی و سلین فرانسوی» و «بررسی مرگ مولف» را هم شامل می‌شود. این کتاب همچنین به نقد دیدگاه‌های مراد فرهادپور درباره‌ی و ارتباطش با فکر می‌پردازد. به طور کلی کتاب هم مبتنی بر نقد و پیگیری آرا است و هم نکات مورد توجهی از متخصصان و نویسندگانی مثل دریدا، باتای و… را ارائه می‌دهد.

این نویسنده همچنین درباره‌ی مجلد بعدی مجموعه‌ی «نقد رادیکال»، گفت: نگارش کتاب بعدی این مجموعه نیز تحت عنوان «نوشتار زنانه: بداهه‌گویی» توسط کامران برادران به اتمام رسیده و به نشر روزنه هم تحویل داده شده است. این کتاب نیز به بیان نظراتی تحلیلی از جودیت باتلر، ژولیا کریستوا و… پرداخته است.

قدمی در پایان به سوالی در مورد تعداد مجلدهای مجموعه‌ی «نقد رادیکال» پاسخ داد و گفت: عدد و رقم خاصی برای تعداد مجلدها در نظر نداریم چراکه باعثمحدود شدن کار می‌شود. درواقع تعداد مجلدها را بازگذاشته‌ایم و امیدواریم که تا جایی که امکان دارد بتوانیم در این زمینه پیش برویم و کارهای خوبی ارائه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز