خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

شهرداری از دیدگاه‌ صاحب نظران در توسعه شهر قزوین استفاده می‌كند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۰

در چند سال گذشته شاهد به نتیجه رسیدن استفاده از تجربیات و دیدگاه‌های افراد صاحب نظر و مشاركت آنان در توسعه شهر قزوین هستیم.

ایلنا - قزوین: شهردار قزوین گفت: طی چند سال اخیر شاهد به نتیجه رسیدن استفاده از تجربیات و دیدگاه‌های  افراد صاحب نظر  و مشاركت آنان در توسعه شهری هستیم و زحمات همه كارشناسان و افراد صاحب نظر كه توانستند در كارگروه قزوین +20 در توسعه شهرقزوین مدیریت شهری را كمك كنند قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مسعود نصرتی پیش از ظهر سه شنبه در اولین جلسه كارگروه قزوین + 20 در دوره چهارم كه با حضور  رئیس شورای شهر، مدیران و معاونین و كارشناسان برگزار شد، با بیان اینكه استفاده از تجربیات افراد صاحبنظر در توسعه شهر قزوین یكی از ماموریت های مدیریت شهری است، گفت: طی 3 سال گذشته تمامی موضوعاتی كه در كارگروه قزوین +20 مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است، می‌توان با توجه به شرایط امروز بازنگری كرد.

نصرتی با اظهار امیدواری مبنی بر اینكه بتوانیم با همین پویایی در كارگروه قزوین + 20 آینده شهر را ترسیم كنیم، افزود: این هم افزایی سرعت رسیدن به اهداف چشم انداز توسعه شهر قزوین را بیشتر خواهد كرد.

شهردار قزوین با بیان اینكه برخی از موضوعات با توجه به شرایط  حال در اولویت اجرایی نیستند و بر این اساس باید مسائل را به روز به نفع شهر قزوین بررسی كرد، بیان كرد: مدیریت شهری یكی از اساسی ترین و كلیدی ترین مولف های توسعه شهر قزوین را جذب و حمایت از سرمایه گذار می داند و تمام پروژه های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی توسط بخش خصوصی می تواند به مرحله اجرا درآید.

این مقام مسوول با تصریح اینكه اگر نتوانیم محیط امنی را برای سرمایه گذار در شهر قزوین فراهم كنیم تحول شهر با سرعت نخواهد بود، گفت: باید یك بازنگری در نحوه و حمایت از سرمایه گذار برای توسعه شهر قزوین صورت گیرد و نقاط منفی و مثبت را بررسی و به مسوولان اطلاع داد.

وی با بیان اینكه شهر قزوین ظرفیت پذیرش سرمایه گذار را دارد و این موضوع باید پررنگ تر از گذشته انجام شود، افزود: دستگاه های زیرساخت برای جذب و حمایت از سرمایه گذار باید به مدیرت شهری كمك كنند چراكه در برخی مواقع به دلیل عدم وجود زیرساخت ها جذب و حمایت از سرمایه گذار كار سختی می شود.

نصرتی  با بیان اینكه اگر نتوانیم از سرمایه گذار حمایت كنیم این موضوع برای شهر قزوین تبلیغات منفی خواهد داشت و دیگر سرمایه گذاری به این شهر ورود پیدا نخواهد كرد، گفت: تحول شهر قزوین در گرو ورود سرمایه گذار و مشاركت آنان در توسعه شهر است كه باید در دستور كار دوره جدید فعالیت كارگروه قزوین+20قرار گیرد.

شهردار قزوین با اشاره به برنامه چشم انداز شهر قزوین گفت: با توجه به برنامه‌های كه تاكنون به مرحله اجرا درآمده است یا در مرحله اجرا است باید با برنامه چشم انداز توسعه شهر قزوین مطابقت شود و یك بررسی صورت گیرد كه چقدر از این برنامه عقب هستیم.

این مقام مسوول با بیان اینكه اگر بتوانیم از 40میلیون گردشگر عبوری از شهر قزوین فقط 15درصد آن را وارد شهر قزوین كنیم شهرقزوین توسعه پیدا خواهد كرد، بیان كرد: باید به این جهت حركت كنیم كه با توجه به قابلیت های شهر قزوین بتوانیم گردشگر به این شهر جذب كنیم و وضعیت جذب گردشگر باید در كارگروه قزوین + 20 مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری روز قزوین گفت: هفته بزرگداشت روز قزوین با تمام ناملایمات برگزار شد و در این هفته نگاهی كه وجود داشت این بود كه چطور می توانیم نفاق پیدا كنیم تا برای سرعت رسیدن به اهداف چطور از توان داخلی و خارجی استان استفاده كنیم و همچنین چطور بتوانیم قزوین را به عنوان شهر گردشگری مذهبی معرفی كنیم.

نصرتی با بیان اینكه به شكر خدا مجموعه كارگروه قزوین + 20 در كنار هم طی 3 سال گذشته به خوبی فعالیت كرده است، گفت: بزرگترین مزیت شكل گیری این كار گروه این است كه اقشار و افكار مختلف با دیدگاه های متفاوت دور هم جمع می‌شوند تا بتوانیم قدمی برای توسعه شهر قزوین برداریم.

شهردار قزوین با تصریح اینكه شهر قزوین را باید به خوبی تحویل آیندگان بدهیم، گفت: همه ما به این نتیجه رسیدیم كه دیگر نمی توان شهر قزوین را به شیوه سنتی اداره كرد و شهرهای موفق هستند كه بتوانند به شیوه مدرن ریسك پذیری كنند و ما در سه سال گذشته توانستیم بیش از 100میلیارد تومان اوراق به فروش برسانیم كه با فروش این اوراق توانستیم برای توسعه شهر قزوین 4 پروژه مهم اجرایی كنیم.

این مقام مسوول با بیان اینكه كارگروه قزوین + 20 یك مجموعه ارزشمندی است كه باید از ظرفیت های آن استفاده كنیم، افزود: در فعالیت جدید كارگروه قزوین + 20 باید تحول شهر قزوین سرعت یابد و همچنین با دریافت پیشنهادات باید راهكارهای اجرایی ارائه شود و این مهم برای توسعه شهر قزوین مهم است.

شروع فعالیت كارگروه قزوین +20با شیوه جدید

وی با بیان اینكه پویای باید در این كارگروه وجود داشته باشد، بیان كرد: تاكنون توانستیم از این جلسات نتایج خوبی بگیریم و شاهد اجرایی شدن پیشنهادات این كارگروه هستیم.

عباس برزگر فتحی مشاور شهردار قزوین و دبیر كارگروه قزوین + 20 نیز در این جلسه با تشریح فعالیت كارگروه قزوین + 20 از سال 88 تاكنون گفت: دوره جدید فعالیت كارگروه قزوین+ 20 در دو كارگروه به شیوه جدید فعالیت خودش را آغاز خواهد كرد.

وی با بیان اینكه كارگروه قزوین + 20 در دو  كارگروه عمرانی و سرمایه گذاری و كارگروه فرهنگی و مغز افزاری فعالیت خود را آغاز خواهد كرد، گفت: تاكنون 7 بیانیه از این كارگروه تدوین و پیشنهادات مشورتی ارائه شده است و در 20 محور فعالیت عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری قزوین در این كارگزوه مورد بررسی قرار گرفته است.

برزگر فتحی با بیان اینكه در دوره جدید فعالیت كارگروه قزوین + 20 به جزء اعضای كارگروه از صنوف و اقشار مختلف قزوین به عنوان ناظر  دعوت به عمل خواهد آمد، افزود: احداث محور تفریحی و ورزشی باراجین، ساماندهی ورودی های شهر، طرح جامع ترافیك شهر قزوین، احیاء و ساماندهی و توسعه باغ فرهنگی، احداث و توسعه پارك ها، احداث سرویس های بهداشتی، احیاء و ساماندهی بافت تاریخی مركزی قزوین با محوریت مسجدالنبی و بازار، احیاء بافت های فرسوده و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری از جمله محورهای بود كه در این كارگزوه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تشكیل كارگروه قزوین + 20 یك ابتكار مدیریتی بود

 در ادامه علی حسن ظاهری رئیس كارگروه قزوین + 20 در دوره‌های گذشته  نیز با بیان اینكه تشكیل كارگروه قزوین + 20 یك ابتكار مدیریتی بود كه در توسعه شهر قزوین تاثیر داشت، گفت: زمینه های توسعه و شكوفایی شهر قزوین فراهم شده است و مدیریت شهری را باید در این مسیر حمایت و پشتیبانی كرد.

وی با بیان اینكه كارگروه فرهنگی و اجتماعی در این دوره فعالیت بیشتری خواهد داشت، افزود: باید موضوعاتی كه در این كارگروه مطرح می شود به صورت مستند باشد تا در اختیار دیگران قرار گیرد.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه در خصوص حضور مسوولین كمیسیون شورای شهر و مدیران مناطق در جلسات كارگروه، ارتقاء كیفی برگزاری جلسات، استفاده از كارشناسان ترافیك، توجه جدی به كارگروه فرهنگی و اجتماعی، توسعه شهری با رویكرد فرهنگی و اجتماعی، زمینه های جذب توریست و تشكیل كمیته 5 نفره برای تصمیم گیری در خصوص طراحی، انتخاب و نصب المان های شهری بحث و گفتگو كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز