خبرگزاری کار ایران

توسط امدادگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی انجام شد‎؛

نجات 4 نفر از سوانح جاده‌ای و کوهستان

کد خبر : ۷۵۴۰۲

این مصدومان در دو حادثه جداگانه در ارتفاعات جزیره اسلامی و واژگونی یک دستگاه جی ال ایکس در نزدیکی روستای سرای در محور تبریز – ارومیه نجات یافتند.

ایلنا: امدادگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی، طی 2 عملیات امدادی موفق شدند 4 نفر از هموطنان حادثه دیده در محدوده جغرافیایی شهرستان اسکو را به مراکز درمانی انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اسكو، رئیس جمعیت هلال احمر اسکو گفت: طی تماس تلفنی یک نفر از کوهنوردان با پایگاه امداد و نجات گمیچی هلال احمر اسکو، مبنی بر گرفتار شدن 2 نفر در ارتفاعات جزیره اسلامی، بلافاصله تیم امدادی پایگاه بین جاده‌ای گمیچی هلال احمر اسکو به منطقه مورد نظر اعزام و در نوبت اول، یک نفر از مصدومین را که از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود را به مراکز درمانی اعزام می‌کنند.

میر ابراهیم‌­زاده ادامه داد: با توجه به اینکه یکی دیگر از مصدومین، در اثر پرت شدن از ارتفاع، لای صخره ها گرفتار شده بود و رها سازی آن، مستلزم حضور تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان بود، از معاونت امداد و نجات استان درخواست اعزام تیم امداد و نجات کوهستان شد که در کمترین زمان ممکن، اعضای آن تیم در محل حاضر شدند.

سیدعلی سیدی، مسئول تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان هلال احمر استان، نیز در توضیح عملیات افزود: عملیات رهاسازی فرد گرفتار شده در دیواره به طول تقریبی 60 متر با به‌کارگیری روش سفره نجات صورت گرفت و فرد مصدوم، بدون هرگونه عوارض احتمالی به پایین صخره منتقل و از آنجا به مراکز درمانی هدایت شد.

همچنین بنابه اعلام رئیس هلال احمر اسکو، همزمان با این عملیات، امدادگران پایگاه امداد و نجات گمیچی اسکو 2 نفر از مجروحان حادثه واژگونی یک دستگاه جی ال ایکس در نزدیکی روستای سرای در محور تبریز – ارومیه را به مراکز درمانی تبریز انتقال دادند.

 در انجام این عملیات‌ها بیش از 10 نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر اسکو و استان با بهره گیری از 4 دستگاه خودرو امدادی در طول 7 ساعت به انجام وظیفه پرداختند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز