خبرگزاری کار ایران

حیدرپور؛ نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارشاد:

جنتی یک شهید زنده است

کد خبر : ۹۶۸۸۶

جنتی در تمام جاهایی که خدمت کرده، کارآمد بوده. چه زمانی که ۴ سال در ارشاد؛ معاونت را اداره می‌کرد و در امور کتاب و نشریات فعال بود یا وقتی مسئول کمیته هماهنگی شورای عالی امنیت ملی شد. امروز می‌توان ایشان را به عنوان یک سکاندار پست وزارت ارشاد به حساب آورد.

ایلنا: حیدرپور (نماینده شهرضا) که به عنوان موافق علی جنتی(وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی) سخن می‌گفت، با اشاره به مواضع امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب درمورد انتخاب وزرا اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما شاهد بودیم پس از خلق حماسه مردم در انتخابات، توجه مردم و دشمن به این وزارتخانه معطوف بود و خدا را شاکر هستیم که جناب آقای دکتر روحانی، آقای جنتی را برای این منصب معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی دین‌مداری، ولایت پذیری، پاک دستی و سلامت اخلاق را از ویژگی‌های جنتی دانست افزود: اعتقاد دارم ایشان فرد صالحی است و معتقد به صلاح و اصلاح نسل آینده است. ایشان در قم بزرگ شده و سطح و خارج اصول را در محضر اساتیدی همچون شهید بهشتی، قدوسی و آذری قمی مطالعه کرده است که می‌توانست به عنوان یکی از مبلغان دینی ما محسوب شود. اما بنا به مسائلی که وجود داشت؛ در صحنه‌های دیگری حضور پیدا کرد.

این نماینده موافق به دوران تحصیل جنتی در مدرسه حقانی اشاره کرد و ادامه داد: ایشان ازجمله کسانی بودند که یاران حقانی، بهشتی، سعیدی و محمد منتظری و درنهایت شهیدچمران محسوب می‌شوند که در محضر آیت‌اله هاشمی و ناطق نوری حق شاگردی را به خوبی ادا کرده است.

حیدرپور همچنین به حضور جنتی در سازمان صدا و سیمای اهواز اشاره کرد و گفت: آن زمان کودتای نوژه در جریان بود و یکی از بهترین کارهای ایشان همراهی با جناب آقای غرضی برای کور کردن این توطئه محسوب می‌شود. ایشان پس از یک سال؛ صدا و سیمای اهواز را که مشکلات زیادی داشت؛ نخست از وجود کمونیست‌ها و چپ‌ها پاکسازی کرد و سپس نیروهایی را برای صدا و سیما تربیت کرد که بخشی از آن‌ها امروز نیز در سازمان صدا و سیمای مرکزی در تهران فعال هستند و از بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه جنتی در دوران جنگ هم جانانه با رزمندگان اسلام همکاری کرد، افزود: پس از این دوران ایشان به شورای سیاست‌گذاری سیمای تهران آمد و اگر سازمان خوبی را شاهد هستیم مرهون قوانینی است که آن روز توسط آقای جنتی که به پیشنهاد شهید بهشتی از وزارت دادگستری به صدا و سیما آمده بود، تصویب شد.

نماینده شهرضا بر کارآمدی جنتی تاکید کرد و اظهار داشت: ایشان در تمام جاهایی که خدمت کرده است، کارآمد بوده. چه زمانی که ۴ سال در وزارت ارشاد معاونت را اداره می‌کرد و در امور کتاب و نشریات فعال بود و چه زمانی که مسئول کمیته هماهنگی شورای عالی امنیت ملی شد. در تمام این‌ دوران وظیفه خود را به گونه‌ای انجام داد که امروز می‌توان ایشان را به عنوان یک سکاندار پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساب آورد.

حیدرپور با بیان اینکه جنتی یک شهید زنده است، اظهار داشت: وقتی که در اهواز صدام شهر را بمباران می‌کرد؛ ایشان درحالیکه زخمی و خون آلود شده بود، اعتقاد داشت هیچ اتفاقی نیفتاده و باید با توانایی ادامه دهیم. ما امیدواریم ساده‌زیستی و شهادت‌طلبی ایشان در وزارت ارشاد نیز ادامه پیدا کند.

وی در انتها به برنامه‌های جنتی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و گفت: ایشان برنامه‌ای مدون تهیه کرده و فقه و دین را کامل می‌شناسد و می‌داند اختلافات را چگونه حل کنیم تا مطابق اسلام باشیم. باتوجه به این موارد هم فرهنگ را خوب می‌شناسد و هم به عنوان یک درس خوانده حوزه علمی قم، اسلام را به خوبی می‌داند. آقای جنتی در برنامه پیشنهادی مرکز محوری را کنار گذاشته، به عدالت فرهنگی و راه افتادن نهادی صنفی و همچنین ارتقای منزلت اهل فرهنگ و رونق اقتصادی در این حوزه توجه ویژه‌ای دارد و آن را در دستور کار قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز