خبرگزاری کار ایران

چهارمین رمان فرید قدمی مجوز گرفت

محمد مصدق در معبد دلفی

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۵۵

معبد دلفی در اساطیر یونانی؛ متعلق به آپولون؛ ایزد موسیقی و هنر و زیبایی است و مطابق با افسانه‌های کهن، هر انسانی که نگاه زیبایی شناسانه‌ای به هستی دارد، پس از مرگ به معبد دلفی که در آسمان‌هاست می‌رود و آنجا زندگی خواهد کرد.

ایلنا: فرید قدمی(نویسنده و مترجم) پس از انتشار رمان‌های « مایا یا قصه آپارتمانی در خیابان کریم خان» و « دومینانت؛ یا؛ مامان او زنه رو که داره می‌دوئه می‌بینی؟»، به تازگی توانسته‌ای توسط نشر روزنه، مجوز انتشار رمان « زن‌ها در زندگی من‏ یا داف معبد دلفی» را بگیرد.

وی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: با احتساب رمان «مانیا» که چاپ نشده است، این رمان چهارمین رمانی‌ست که نوشته‌ام و بالاخره پس از گذشت 2 سال؛ بعد از یکبار ممنوع‌الچاپ شدن و دو مرحله اعمال اصلاحیه، مجوز نشر گرفته است.

قدمی ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر رمان « زن‌ها در زندگی من‏ یا داف معبد دلفی» مراحل آماده‌سازی را در نشر روزنه پشت سر می‌گذارد، افزود: این رمان به لحاظ ساختاری با کارهای دیگر من تفاوت‌هایی دارد اما همچنان ردپای من در آن مشهود است. در این رمان 3 داستان کلی وجود دارد؛ اولی ماجرای راوی اس که از زن‌هایی که در طول زندگی‌اش با آن‌ها آشنا شده و با آن‌ها ازدواج کرده صحبت می‌کند. دومین محور داستانی این رمان؛ به ماجراهای «هنری کسینجر» وزیر سابق امور خارجه‌ی آمریکا می‌پردازد.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید کسینجر؛ رییس کمیته‌ی جاسوس 40 در سازمان سیا بوده و در جنایات جنگ ویتنام، ترور رییس جمهور سابق قبرس، کودتای نظامی علیه سالوادور آلنده؛ رییس جمهور سابق شیلی و... دست داشته است. به عبارت دیگر این بخش از رمان، بازخوانی پرونده‌ی سیاسی کسینجر نیز به شمار می‌آید.

این نویسنده‌ی جوان گفت: محور سوم داستانی؛ همانا داف معبد دلفی است. معبد دلفی در اساطیر یونانی؛ متعلق به آپولون؛ ایزد موسیقی و هنر و زیبایی است و مطابق با افسانه‌های کهن، هر انسانی که نگاه زیبایی شناسانه‌ای به هستی دارد، پس از مرگ به معبد دلفی که در آسمان‌هاست می‌رود و آنجا زندگی خواهد کرد. در بخشی از رمان که در این معبد می‌گذرد، محمد مصدق با سالوادور آلنده نشسته‌اند و درمورد آینده‌ی جهان و اتفاق‌های سیاسی‌اش مشورت می‌کنند.

قدمی افزود: پیوند دهنده‌ی این سه قصه؛ داف معبد دلفی؛ یا همان نگهبان معبد دلفی است که پیگیر رسیدگی به پرونده‌ای علیه هنری کسینجر هم هست. همچنین او؛ پری شهر تهران است و منجی راوی، که از آشنایی و ازدواج با زنان مختلف می‌گوید.

وی اظهار داشت: «زن‌ها در زندگی من‏ یا داف معبد دلفی» از 34 فصل کوتاه تشکیل شده و در بخش‌های مختلف از کارکردهای طنز بهره می‌جوید. همچنین می‌توانم درمورد این رمان بگویم که هم در نهایت رئالیسم نوشته شده و هم در نهایت فانتزی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز