خبرگزاری کار ایران

جواد مجابی چند اثر آماده انتشار دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۸۸

«در این اتاق‌ها»، «سوار قطار فردا»، مجموعه «اشعار عاشقانه»، «روز جشن کلمات»، ۵ نمایشنامه، «در طویله‌ دنیا» و «سرآمدان هنر نو» آثار جدیدی از مجابی است كه در مراحل مختلف انتشار قرار دارند.

ایلنا: «جواد مجابی»(نویسنده و شاعر) کار نگارش چندین اثر را به اتمام رسانده است و این آثار در مراحل مختلفی برای انتشار قرار دارند.
مجابی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در مورد این آثار گفت: جدید‌ترین کاری که به اتمام رسانده‌ام، مجموعه‌ شعری است به نام «در این اتاق‌ها» که هنوز با ناشر خاصی برای انتشار آن به توافق نرسیده‌ام.
او ادامه داد: با اتمام کار دو مجموعه شعر دیگر، آن‌ها را به ناشر سپرده‌ام. مجموعه اول را به اسم «سوار قطار فردا» به انتشارات «ثالث» و اثر دیگرم را که مجموعه «اشعار عاشقانه» است به انتشارات «هیرمند» داده‌ام.
این شاعر درباره‌ مجموعه «سوار قطار فردا» توضیح داد: این اثر مجموعه‌ای از اشعاری مختلفی که در سروده‌ام، ازجمله ۱۰ مجموعه شعر چاپ نشده‌ام است که درصورت انتشار عنوان «سوار بر قطار فردا» را خواهد داشت.
به گفته مجابی، «روز جشن کلمات» مجموعه شعر دیگری است سرایش آن به پایان رسیده و هنوز به ناشر خاصی سپرده نشده است.
این نویسنده در خصوص بقیه آثارش توضیح داد: انتشارات «افراز» قرار است ۵ نمایشنامه من را منتشر کند.
او افزود: نگارش دهمین رمانم با عنوان «در طویله‌ دنیا» که مدت‌ها طول کشید، مدتی است به پایان رسیده است. این رمان ماجرای آدمی ‌است که از بررسی زندگی خود و خانواده‌اش به بررسی جامعه و سرزمین‌اش و بعد دنیای خودش می‌رسد، از بررسی خانه‌اش به بررسی جهان می‌رسد و در این رمان، نوعی رفت ‌و برگشت بین گذشته و حال دیده می‌شود. در این اثر با اینکه از زندگی روزمره الهام گرفته شده است؛ اما کل ماجرا در فضای فانتزی سیر می‌کند. به هر حال امیدوارم به زودی این کتاب را در داخل به ناشری بسپارم.
مجابی همچنین از بررسی آثار ۷۰ هنرمند معاصر نقاش و مجسمه‌ساز در یکی دیگر از آثار خود خبر داد و گفت: این اثر «سرآمدان هنر نو» نام دارد که انتشار ان بر عهده «به نگار» است.
این نویسنده درمورد تجدید چاپ‌های آثارش گفت: یکی از اولین رمان‌های من به اسم «برج‌های خاموشی» که حدود ۱۰ سال پیش توسط انتشارات «به نگار» منتشر شد، قرار است بار دیگر منتشر شود. انتشارات «روزنه» هم قرار است کتاب «نیشخند ایرانی» را تجدید چاپ کند.
او در پایان در مورد وضعیت اخذ مجوز این آثار توضیح داد: این آثار در مراحل مختلف انتشار قرار دارند. بعضی از آن‌ها در مرحله حروفچینی، بعضی در مرحله بررسی در ارشاد و بعضی دیگر را هم به دلیل مشخص نبودن وضعیت وزارت ارشاد هنوز به ارشاد فرستاده نشده‌اند.
از جواد مجابی چندین مجموعه داستان ازجمله «از دل به کاغذ»، «کتیبه و ایوب» و «دیوانگان و این باران»، ده رمان ازجمله «برج‌های خاموشی»، «لطفاً درب را ببندید» «در این هوا» و هفده مجموعه شعر ازجمله «فصلی برای تو»، «زوبینی بر قلب پائیز»، «پرواز در مه» و «بر بام بم» منتشر شده است.

این نویسنده چندی پیش نیز چاپ سوم کتاب «از قلعه تا سر حد» (دربارهٔ زندگی ایلیاتی) و چاپ دوم کتاب «عبید بازمی‌گردد» را در نشر «نگاه» منتشر کرد. همچنین کتاب‌های «در گردش بیشه‌های تابستان»، «شبانگاهان ایرانی»، «ترانه‌های مجوسان»، «این دیوانگان و باران»، «کلیات اشعار»، «نگاه کاشف گستاخ» و «نام‌ها بین سکوت و صدا» بخشی از آثار در انتظار انتشار جواد مجابی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز