خبرگزاری کار ایران

یك فعال مستقل كارگری:

استقلال نهادهای صنفی مهمترین دغدغه كارگران است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۵

خلاصه:«هرچند در اجتماعات روز جهانی کارگر به مسئله اعتراض و شکایت علیه دستمزها اشاره شد اما نبود تشکلهای مستقل صنفی همچنان مسئله کلیدی جامعه کارگری است».

یک فعال مستقل کارگری می‌گوید هرچند در اجتماعات روز جهانی کارگر به مسئله اعتراض و شکایت علیه دستمزها اشاره شد اما نبود تشکلهای مستقل صنفی همچنان مسئله کلیدی جامعه کارگری است.
کاظم فرج اللهی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: اینکه برخلاف سالهای گذشته برگزار کنندگان مراسم‌های هفته کارگر در تجمعات محدود خود به مسئله ناعدلانه بودن دستمزدهای تعیین شده اشاره کردند بسیار قابل تامل است.
وی افزود: با این حال نباید فراموش کردن که برای کارگران ایران همچنان کلیدی‌ترین مسئله نبود امکان فعالیت تشکلهای مستقل صنفی کارگری است.
این فعال صنفی کارگری بابیان اینکه مسئله فقدان تشکلهای صنفی بسیار مهم است، گفت: در حال حاضر به دلیل نبود نهادهای مستقل صنفی، نمایندگان کنونی کارگران حقوق صنفی و وظیفه دفاع از حقوق کارگران را فراموش کرده و باور كرده‌اند که حضور یا عدم حضور آن‌ها بی‌تاثیر است.
وی همچنین با اشاره به اینکه در غیاب نهادهای مستقل صنفی کارگری، هیچ اتحاد صنفی در میان کارگران وجود ندارد گفت: این مسئله باعث سوء استفاده کارفرمایانی شده است که در سالهای اخیر با پرداخت مزد ناچیز جویندگان کار را به کار می‌گیرند.
فرج الهی تصریح کرد: با توجه به وخیم‌تر شدن وضعیت اقتصادی کشور جای خالی تشکلهای مستقل کارگری بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

وی افزود: درصورت فعالیت نهادهای مستقل صنفی، کارگران ایران می‌توانند بصورت سازماندهی شده برای افزایش دستمزد و بهبود شرایط زندگی خود فعالیت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز