خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در محل وقوع حادثه:

معدن‌كاران هر روز منتظر فاجعه‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۸۹

محمدی با استناد به مبحث دوم فصل چهارم قانون كار دولت را موظف به انجام بازرسی‌های منظم و مستمر جهت جلوگیری از به خطر افتادن جان كارگران دانست/ «در صورتی كه تمامی ضوابط ایمنی و پیشگیری به درستی انجام می‌شد، امروز نمی‌بایستی عزادار این كارگران شریف می‌بودیم.»

یك فعال كارگری در طبس معتقد است هشت کارگر معدن یال شمالی در نتیجه  بی‌توجه‌ای مسئولان این معدن به اصول ایمنی  کشته شده‌اند.

غلامرضا محمدی، دبیر خانه كارگر طبس در تشریح این ادعا به ایلنا گفت: طبق ضوابط موجود، كارفرما موظف به استخدام یك مسئول ایمنی است كه این مسئول ایمنی در هر معدن وظیفه نظارت بر ایمنی عملیات بهره‌برداری از معدن را به عهده دارد و بنا به وظایف خود قبل از ورود کارگران به عمق زمین باید میزان گاز موجود را بررسی کرده و در صورت ازدحام گاز، دستور تهویه تونل را صادر كند. اما متاسفانه وقوع انفجار در معدن یال شمالی نشان می‌دهد نسبت به این موضوع مهم و حیاتی بی‌توجه‌ای شده است.

این فعال كارگری در محل وقوع این فاجعه، همچنین با استناد به مبحث دوم فصل چهارم قانون كار دولت را نیز موظف به انجام بازرسی‌های منظم و مستمر جهت جلوگیری از به خطر افتادن جان كارگران دانست و گفت: قانون كار جایگاه ویژه‌ای برای بازرسان كار به عنوان ضابط قضایی تعیین كرده است و حتی به بازرسین كار اجازه توقیف فعالیت معدن در صورت رعایت نشدن نكات ایمنی را داده است.

او تاكید كرد: در صورتی كه تمامی ضوابط ایمنی و پیشگیری به درستی انجام می‌شد، امروز نمی‌بایستی عزادار این كارگران شریف می‌بودیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر طبس خواستار اجرای دقیق و بی‌ملاحظه ضوابط ایمنی كار مخصوصا در معادن شد و افزود: روزانه بسیاری از كارگران معادن منطقه معدنی طبس به دلیل عدم وجود امكانات ایمنی و ضوابط پیشگیرانه، در خطر وقوع حوادثی مشابه قرار دارند بطوری كه آنان هر روز منتظر فاجعه‌ای هستند.

محمدی در پایان از مسئولان دستگاه قضایی خواستار پی گیری و برخورد قاطع با با عاملین احتمالی این حادثه شد و گفت: یکی از راهکارهای موثر در کاهش وقایع اینچنینی تجهیز معادن و سایر کارگا‌ها به وسایل و امکانات به روز ایمنی است که باید هر چه سریعتر انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز