خبرگزاری کار ایران

یک حقوقدان در واکنش به رویداد دیروز در شرکت واحد:

طبق اظهارات سنندجی، کارگر مظنون به گروگانگیری تبرئه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۶

چکیده:‌ «مدیرعامل شرکت واحد که گفته می‌شد به گروگان گرفته شده است اصل قضیه را انکار کرده است بنابراین نباید برخورد خاصی با کارگر مظنون صورت بگیرد.»

یک حقوقدان با اشاره به اتفاقات روز گذشته درسامانه شماره ۳ شرکت واحد تهران گفت: اگر آقای سنندجی (مدیر عامل شرکت واحد تهران) روی گفته‌اش مبنی بر اینکه گروگانگیری در کار نبوده است پافشاری کند کارگر مظنون به احتمال قوی تبرئه می‌شود.

«سهراب قنبری» در این باره به ایلنا گفت: مدیرعامل شرکت واحد که گفته می‌شد به گروگان گرفته شده است اصل قضیه را انکار کرده است بنابراین نباید برخورد خاصی با کارگر مظنون صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اتفاقات روز گذشته برای دادگاه قابل بررسی نیست ادامه داد: صحبت‌های مدیرعامل شرکت واحد در سرنوشت کارگر مظنون به گروگانگیری، صد در صد تاثیر خواهد داشت. اگر مدیر عامل شرکت واحد روی حرفش بماند و به او تحمیل نکنند که حرف دیگری بزند برای کارگر مظنون مشکلی ایجاد نخواهد شد.

این کار‌شناس مسائل حقوقی افزود: اگر گروگانگیری در خیابان یا ملاء عام صورت بگیرد شاکی خصوصی نمی‌خواهد و درصد برخورد قضایی با فرد مظنون به گروگانگیری بیشتر می‌شود چون «تالی فاسد» در جامعه به وجود آورده و باعث ایجاد ترس و وحشت میان مردم شده است.

وی تصریح کرد: در این موارد، اگر پرونده شاکی خصوصی داشته باشد شرایط علیه متهم تشدید می‌شود.

این حقوقدان در پایان اظهار داشت: مجازات گروگانگیری الزاما اعدام نیست و به شرایط بستگی دارد. برای مثال، مجازات گروگانگیری در محل نامعلوم اعدام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز