خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با ایلنا:

وزیر صنعت از حوزه تجارت انتخاب شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۵۰

اجرای طرح ادغام وزارتخانه صنعت و بازرگانی از ابتدا صحیح بود، اجرای این طرح از نظر ساختاری و یکپارچه سازی روند واردات مواد اولیه، حمایت از تولید، تامین ماشین آلات و مایحتاج صنعتگران و توزیع و فروش محصولات صنعتی و معدنی امری پسندیده بود كه خوشبختانه عملی شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: معاون اجرایی دولت باید از لحاظ دانش بالاتر از وزراء باشد.

محسن بهرامی ارض اقدس رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه اجرای طرح ادغام وزارتخانه صنعت و بازرگانی از ابتدا صحیح بود اظهار داشت: اجرای این طرح از نظر ساختاری و یکپارچه سازی روند واردات مواد اولیه، حمایت از تولید، تامین ماشین آلات و مایحتاج صنعتگران و توزیع و فروش محصولات صنعتی و معدنی امری پسندیده بود كه خوشبختانه عملی شد.

بهرامی افزود: این یکپارچگی در حوزه تولید و تجارت به صورت ساختاری ایجاد شد و تولید کننده‌ای كه در ابتدا نیازمند مواد اولیه، خدمات انبارداری، توزیع و فروش صادات محصولش بود دیگر نیازی به مراجعه به چندین وزارتخانه نداشت و این زنجیره تامین در یک پروسه ساختاری مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق افتاد.

وی تصریح كرد: این که فعالان اقتصادی در یک ساختار مشخص حضور پیدا کردند مفید بود و نیازی نبود برای اخذ مجوز به سایر وزارتخانه ها مراجعه کنند اما متاسفانه اتفاقی که افتاد وزیر این وزارتخانه بسیارسنگین که حدود 60 درصد از اقتصاد ملی را در بر می گیرد و ساماندهی می‌کند نتوانست به خوبی این وزارتخانه را هدایت كند.

وی با بیان اینكه مصلحت این است وزیر صنعت، معدن و تجارت از حوزه تجارت انتخاب شود خاطر نشان كرد: وزیر آینده باید با موضوع تولید ملی آشنا باشد و رویکرد تجاری داشته باشد، پیش از این سه وزیر بسیار قوی در سه وزارتخانه  بازرگانی، صنایع معدنی و وزارتخانه صنعت مشغول به کار بودند که ادغام سه وزارتخانه به یک وزارتخانه و حضور یک وزیر در آن باعث چالش در این وزارتخانه شد.

وی گفت: به نظر می رسد وزیر صنعت پیش رو باید در حوزه تجارت و بازرگانی اشراف کامل داشته باشد تا صنعتگران ما هم با مدیریت قوی بتوانند در حوزه بازاریابی و فروش مواد اولیه موفق تر عمل كنند.

وی افزود: همچنین جناب دكتر روحانی باید شخصی را به عنوان معاون اجرایی انتخاب کند که حداقل یک سر و گردن از وزرای منتخب بالاتر باشد و به لحاظ دانش قوی تر از وزرای منتخب باشد.

وی گفت: وزیر صنعت، معدن تجارت فعلی قبل از حضور در وزارت بازرگانی، مدیرکل تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و صنعت بودند و به نظر می رسد این انتخاب مناسب نبود و ما را با مشکل مواجه کرد و اصل ادغام را زیر سوال بود.

بهرامی خاطرنشان کرد: اگر وزیر فعلی حوزه تولید و وزارت را می شناخت نتایج ادغام رضایت بخش تر از این بود و فعالان اقتصادی راضی تر بودند.

وی گفت: هم اکنون اهالی بخش صنعت و معدن تصور می کنند به دلیل اینکه وزیر صنعت معدن تجات از حوزه بازرگانی آمده بود به حوزه صنعت بی مهری شده در صورتی که این موضوع حقیقت ندارد و وزارتخانه بار سنگینی برای ایشان بود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: موضوع وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت مانند قطاری بود كه در زمانهای مختلف واگن‌هایش افزوده شد، لوكوموتیو وزارت بازرگانی حدود 20 تا 30 واگن داشت از سازمان توسعه تجارت تا بازرگانی داخلی و غیره زیرمجموعه بازرگانی بود و وزارتخانه صنعت معدن نیز همین تعداد واگن داشت از ایمیدرو و ایدرو و سازمان گسترش نوسازی و غیره نیز زیرمجموعه آن بود  كه همه این واگن ها را به یكدیگر متصل كردند و با این اتفاق این قطار توان لازم برای حركت را از دست داد.

بهرامی در خاتمه افزود: در شرایط فعلی که صنایع كشور بیمار است یا تعطیل شده و  یا در شرف تعطیلی است باید به وزرای جوانی كه توان فعالیت در این عرصه را دارند و می توانند به تمام اقصی نقاط کشور سر بزنند و مشکلات را از نزدیک جویا شوند اجازه فعالیت داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز