خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی با حضور مدیركل استاندارد استان همدان صورت گرفت:

ادای سوگند و اعطای پروانه به 21 كارشناس رسمی استاندارد همدان

کد خبر : ۹۸۳۸۶

طی مراسمی با حضور مدیركل استاندارد استان همدان و امام جماعت این اداره دومین مراسم ادای سوگند و اعطای پروانه 21 كارشناس رسمی استاندارد همدان برگزار شد.

ایلنا: مدیر‌کل استاندارد استان همدان در این مراسم و در ابتدای سخنان خود به تبیین اهمیت استاندارد در جامعه پرداخت و گفت: اهمیت موضوع استاندارد و استانداردهای موجود بر کسی پوشیده نیست و رعایت استاندارد در بخش‌های مختلف دنیای کنونی نیز گویای این واقعیت است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ فرهاد تیموری اظهار داشت: سرمنشا بسیاری از مشکلات بشر در مسائل مختلف اقتصاد، سلامت و کیفیت کالا و خدمات مورد نیاز جامعه به اینکه یا استانداردی در این زمینه‌ها وجود نداشته است و یا اینکه استانداردهای موجود به درستی اجرا نشده است بر می‌گردد.

تیموری با بیان اینکه استاندارد در هر کاری موجب ارتقای میزان کارایی محصولات و استقبال از تولیدات در جامعه می‌شود، افزود: در صورتی که می‌خواهیم کشورمان در زمینه‌های مختلف پیشرو باشد باید بیش از پیش به بحث استانداردسازی بها دهیم.

وی همچنین به ارتقای سازمان استاندارد در کشور اشاره کرد و گفت: از یک سال و نیم گذشته موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور به صورت مستقیم زیر نظر نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت و نام این موسسه به سازمان ملی استاندارد تغییر نام یافت.

تیموری همچنین به اصلاح قانون استاندارد در سال ۷۱ اشاره کرد و با اظهار امیدواری از اینکه اصلاحات و تحولات جدیدی نیز در قانون استاندارد صورت خواهد گرفت، گفت: مطابق با ماده ۱۵ اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بهره گیری از ظرفیت کار‌شناسان رسمی استاندارد مورد توجه و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کار‌شناسان رسمی استاندارد در حوزه‌های تخصصی مختلف فعالیت دارند، به برگزاری مراسم ادای سوگند این کار‌شناسان اشاره کرد و گفت: ادای سوگند کار‌شناسان رسمی استاندارد به این دلیل است که وظیفه‌ای که بر عهده این کار‌شناسان گذاشته شده است رسالت بسیار سنگینی است و اختیاراتی که به این کار‌شناسان داده می‌شود در سطح جامعه بسیار موثر است.

مدیر کل استاندارد همدان اظهار داشت: به صورت حتم از این پس با ورود کار‌شناسان استاندارد در حوزه‌های فعالیت نهادهای مختلف اعم از دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی، خواسته‌ها و نیازهای اقشار مختلف جامعه در سطح عالیتری تأمین خواهد شد.

تیموری ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در بحث نظردهی از کار‌شناسان استاندارد استفاده کنند و بر اساس جنس و نوع کار با کار‌شناسان قرارداد فعالیت ببندند.

تیموری در ادامه سخنان خود گفت: پس از فراخوان سازمان استاندارد جهت برگزاری آزمون کار‌شناسان استاندارد در سطح کشور، تعداد زیادی متقاضی معرفی و تعیین صلاحیت به عنوان کار‌شناس استاندارد بودند که از این تعداد ۲۱ نفر در مرحله آزمون و مراحل تعیین صلاحیت بعدی در استان پذیرفته شدند که در این مراسم برای دریافت پروانه استاندارد و ادای سوگند حضور دارند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ضروری است کار‌شناسان رسمی استاندارد استان همدان هر چه سریع‌تر در مکان مشخصی در سطح شهر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کنند تا بخش‌های خصوصی و دولتی استان بتوانند هر چه بهتر از ظرفیت این افراد استفاده کننند.

رئیس جامعه کار‌شناسان استاندارد همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: جامعه کار‌شناسان رسمی استاندارد استان مجموعه بسیار قوی و توانمندی است که اگرچه از نظر سنی جوان هستند اما بسیار مجرب و متخصص هستند.

رضا بهراملو گفت: در حال حاضر فضایی در اداره کل استاندارد همدان در اختیار اعضای اینجامعه قرار دارد اما برای اینکه بتوانیم در ساعات غیر اداری نیز به بخش‌های مختلف خدمات لازم را ارائه دهیم حق عضویتی برای اعضای جامعه در نظر گرفته شده است تا بتوانیم دفتر مستقلی با امکانات اولیه برای جامعه در نظر گرفته شود.

بهراملو با اشاره به ۱۴۴ واحدی که به تازگی در استان مشمول استاندارد اجباری شده‌اند، افزود: کار پیگیری صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای این واحد‌ها بین کار‌شناسان رسمی استاندارد استان تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه کار‌شناسان رسمی استاندارد در طرح تجا که شامل ۶۶ واحد تولیدی در استان است نیز ورود پیدا کرده‌اند، گفت: جامعه کار‌شناسان رسمی استاندارد استان همدان هر سه ماه یکبار مجمع عمومی خواهند داشت که در جلسه آتی این مجمع در شهریور ماه کار‌شناسان رسمی استاندارد همدان گزارشی از روند پیشرفت کار خود را ارائه خواهند داد.

امام جماعت اداره کل استاندارد همدان نیز در این مراسم به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: در قرآن کریم صفاتی برای مومنین ذکر شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مراقبت در امانت و پایبندی نسبت به عهد و پیمان اشاره کرد.

حجت الاسلام علی اکبر زنگنه افزود: مسوولیت سپرده شده به کار‌شناسان رسمی استاندارد رسالت بسیار سنگینی است که در انجام هر چه بهتر آن باید امانتداری و انجام وظایف محوله به بهترین نحو در نظر گرفته شود.

در پایان جلسه مراسم ادای سوگند کار‌شناسان استاندارد و اعطا پروانه استاندارد به آنان انجام شد. در این مراسم ۲۱ کار‌شناس رسمی استاندارد جدید استان سوگند یاد کردند که در تمام اموری که برای کار‌شناسی به آن‌ها محول شده است به راستی و درستی اظهار نظر کننند و اغراض شخصی خود را در آن دخالت ندهند و ضمن رعایت انصاف رازدار و امین باشند و خداوند متعال را در همه حال ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز