خبرگزاری کار ایران

کتاب " قراویز تا مرصاد" در همدان رونمایی شد

کد خبر : ۹۲۷۰۸

کتاب «قراویز تا مرصاد» شب گذشته (۵ مرداد) با حضور خانواده‌های شهدای عملیات مرصاد در همدان رونمایی شد.

ایلنا: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به رونمایی کتاب «قراویز تا مرصاد» گفت: این کتاب محصول تلاش بازماندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ وی با بیان اینکه این کتاب در ۶۰۰ صفحه تدوین و چاپ شده است، اضافه کرد: این کتاب با عنوان جلد ۱۲ از کارنامه نقش رزمندگان همدانی در دفاع مقدس نوشته و به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب در قالب ۸ فصل به چاپ رسیده است، تصریح کرد: خاطرات این کتاب توسط امیر شالبافان، یکی از بازماندگان جنگ ۸ ساله جمع آوری و به این مرحله رسیده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: این ۸ فصل در موضوعات مختلف جنگ و این دوران مقدس و ۸ محور تدوین و به مرحله چاپ رسیده است.

زمردیان خاطرنشان کرد: این کتاب از موضوع شکل گیری سازمان مجاهدین در ایران آغاز و به روند اجرای عملیات مرصاد و دستاورد‌ها و نتیجه و نیز خاطرات این عملیات مهم خاتمه می‌یابد.

وی اظهار داشت: شکل گیری سازمان مجاهدین، بررسی تحولات کشور از ابتدای انقلاب تا آغاز جنگ، بررسی تحولات ایران از آغاز جنگ تا تا عملیات ثامن الائمه، بررسی تحولات جنگ و اوضاع داخلی کشور و از عملیات ثامن الائمه تا فتح خرمشهر، بخشی از این ۸ فصل هستند.

وی بیان داشت: بررسی اوضاع داخلی جنگ و تحولات جنگ در عملیات رمضان، استراتژی دفاع مشترک ارتش عراق، بررسی جنگ از عملیات شلمچه تا پذیرش قطعنامه و روند تحولات جنگ پس از پذیرش قطعنامه تا عملیات مرصاد از دیگر فصول این کتاب است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدانگفت: نحوه جمع آوری مطالب این کتاب، حاصل کار گروهی جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و نیز محققین و پژوهشگران از ۵۷ منبع تحقیقی است.

وی با اشاره به اینکه چندین هزار نفر ساعت بر روی این کتاب کار نموده‌اند، اضافه کرد: این کتاب توسط تکنیک مصاحبه و پژوهش در شهرهای همدان، اسدآباد، ملایر و بهار تدوین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز