خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات اورژانس کشور:

با مشکل تامین سوخت دیزلی برای خودروهای اورژانس مواجه هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۶۲۸

معاون عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه از 400 امبولانس تنها 120 دستگاه از گمرک ترخیص شده است، گفت: با مشکل تامین سوخت دیزلی برای خودروهای اورژانس مواجه هستیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نوری، معاون عملیات اورژانس در جلسه هماهنگی طرح ترافیکی عید فطر و مراسم بزرگداشت ارتحال امام گفت: سال گذشته از نظر طبقه بندی جهانی کشته های ما بیش از 24 هزار نفر تخمین زده شده بود اما در آخرین گزارش آمار کشته ها 16 هزار نفر اعلام شد.

وی ادامه داد: بیش از یکسال طول کشید 120 دستگاه از 400 دستگاه از گمرک ترخیص شود و تقاضا داریم تا پایان پلاک گذاری بتوانیم از آمبولانس‌ها در چرخه عملیات استفاده شود.

او با اشاره به مشکل سوخت خودروهای دیزلی گفت: همه ناوگان ما سوخت دیزلی دارند اما ما مشکل سهمیه سوخت داریم و باید همه همت کنند. همچنین پوشش خدمات پیش بیمارستانی سال به سال افزایش پیدا می کند اما علیرغم افزایش پوشش با 11.4 درصد کاهش در مصدومین اعزامی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه 3.4 درصد با  افزایش اهدای خون مواجه بودیم گفت: در بحث حوادث شهری 56 درصد مصدومان ترافیکی در حوزه شهری هستند و باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

نوری با اشاره به طرح سلامت ساحلی گفت: با هماهنگی بیشتر بین دستگاهها می توانیم آمار آن را به صفر برسانیم.

به گفته وی در کل طرح نوروزی 49 هزار و 284 نفر آمار مصدومان حوادث جاده ای در نوروز بوده است که از این میان11هزار و 497 نفر به صورت سرپایی درمان و 37 هزار و 378 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند در خصوص اعزام‌شدگان با افزایش مواجه بودیم.

در ادامه شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: از 25 اسفندماه که طرح نوروز شروع شد، همزمان نیز درگیرحوادث جوی بودیم وبیش از 40 روز است که عملیات امداد و نجات در سطح کشور انجام می شود و ما در 31 استان کشور درگیر عملیات جوی بودیم.

وی با بیان اینکه  ما همچنان در حال خدمت رسانی در استانهای آسیب دیده از سیل هستیم ادامه داد: در طرح نوروز 1421 پایگاه ثابت و موقت درخصوص کاهش تلفات حوادث جاده ای داشتیم و توانستیم 3 درصد توان عملیاتی را افزایش دهیم همچنین بالغ بر 5 هزار ماموریت امدادی داشتیم که 36 درصد عملیات ترافیکی بوده است.

فتحی با بیان اینکه در کل حوادث 24 درصد رشد داشتیم تصریح کرد: در حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه نجات فنی یعنی خودروهای آسیب دیده آمار نسبت به سالهای قبل افزایش داشته و این به معنی ناایمن بودن خودروها است که عملا خودروها به صورت فشرده شده و سرنشینان امکان خروج ندارند. بیش از 2 هزار مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی منتقل کردیم و بیش از 1200 سورتی پرواز صورت گرفته است که بخشی از مصدومان حوادث جاده ای را منتقل کرده اند.

فتحی با اشاره به سفرهای راهیان نور گفت: باتوجه به اینکه تقاضا برای سفر زیاد است و باتوجه به خطرات احتمالی باید در این زمینه دقت بیشتری شود.

به گفته وی بخش امداد و نجات ساحلی از اواخر اردیبهشت آغاز می شود و باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز