خبرگزاری کار ایران

حسن نوری خبر داد:

انتقال مصدومان به پایان رسیده/آغاز کنترل بیماری‌های عفونی در منطقه زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۴۷۸

نوری با بیان اینکه انتقال مصدومان به پایان رسیده گفت: در حال حاضر کنترل بیماری‌های عفونی و مسئله بهداشت روان و عوارض ناشی از حادثه و درمان‌های فوق‌تخصصی و پیشگیری سطح چهارم که به بازتواونی مربوط می‌شود از مهمترین اقدامات ما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن نوری در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: در بحران‌ها همه  ارگان‌های کشور اعم از جمعیت هلال احمر، اورژانس، بسیج، سپاه و ارتش از هم قابل تفکیک نیستند و همه یک صدا با هم کمک می‌کنند.

او درباره وضعیت انتقال مصدومان خاطرنشان کرد: تمام بیمارستان‌های کشور به ما اعلام کردند که ظرفیت پذیرش مصدومان را ایجاد کرده‌اند و می‌توانند به ما کمک کنند همچنین انجمن‌های علمی پزشکی نیز اعلام آمادگی کرده‌‌اند.

معاون عملیات اورژانس کشور با اشاره به آمادگی اورژانس برای طرح پیاده‌ خاطرنشان کرد: برخی از آمبولانس‌ها با توجه به اینکه ماموریت‌شان به پایان رسیده بود و در حال بازگشت بودند اما بلافاصله به محل حادثه بازگشتند.

نوری درباره استقرار مصدومان گفت: ارجحیت ما این بود که مصدومان را در استان کرمانشاه درمان کنیم از همین‌رو 200 متخصص زبده و پرستار به محل حادثه اعزام شدند. همچنین بیمارستان‌‌های صحرایی در محل حادثه احداث کردیم.

او یادآور شد: یک بیمارستان 30 تخته در سرپل ذهاب توسط اورژانس ایجاد شده همچنین یک بیمارستان 50 تخته توسط وزارت بهداشت ایجاد شده است و ارتش و سپاه نیز هر کدام بیمارستان‌های 30 تخته ایجاد کردند.

نوری با بیان اینکه یک بیمارستان 50 تخته در ثلاث باباجانی احداث شده است گفت: تاکنون 240 تخت بیمارستانی در منطقه ایجاد شده است. همچنین بیمارستانی در زمین چمن ورزشگاه سرپل ذهاب ایجاد شده که مصدومان را از آنجا توسط بالگرد به بیمارستان‌های کرمانشاه منتقل و از آنجا با هواپیماهای بال ثابت ارتش و سپاه به تهران و دیگر شهرها منتقل می‌کنند.

معاون عملیات اورژانس کشور تاکید کرد: تاکنون 975 نفر در سرپل ذهاب و کرمانشاه در بیمارستان‌های صحرایی هستند. همچنین 168 مصدوم به تهران، 63 مصدوم به همدان و 62 مصدوم به البرز منتقل شده‌اند که مشخصات همه آنها در سایت وزارت بهداشت موجود است.

نوری با بیان اینکه انتقال مصدومان به پایان رسیده گفت: کنترل بیماری‌های عفونی و مسئله بهداشت روان و عوارض ناشی از حادثه و درمان‌های فوق‌تخصصی و پیشگیری سطح چهارم که به بازتواونی مربوط می‌شود از مهمترین اقدامات ما است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز