خبرگزاری کار ایران

عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران:

ربیعی، متخصص علوم اجتماعی است/ نیاز به انصاف در ارزیابی کارنامه وزارت رفاه

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۳۸

حسین میرزایی معتقد است، نباید عقب‌افتادگی تاریخی رفاه در حوزه اجتماعی را معطوف به زمان کنونی و عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شخص وزیر کرد. برای تامین رفاه اجتماعی، داشتن نگاه جامع و همراهی مجلس، دولت و سایر ارکان ضروری است تا با داشتن نگاه ایجابی و پیشنهادی، از سنگلاخ‌ مشکلات عبور کنیم.

این عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران، با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارتخانه‌ای که تخصص اجتماعی، عمده تخصص مورد نیاز برای اداره امور آن است، به ایلنا گفت: دکتر ربیعی از معدود افرادی است که هم به لحاظ تخصصی و نیز توان مدیریتی، این مجموعه را با نگاهی جامع و علمی راهبری کرده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نگاه و رویکرد اجتماعی، جامعه‌شناسانه و مبتنی بر علوم اجتماعی، حاکم بر مدیریت و راهبری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: داشتن چنین نگاهی برای هدایت امور این وزارتخانه، یک نیاز ضروری است که باید از گذشته در این وزارتخانه ایجاد می‌شد؛ اما متاسفانه کمتر چنین خصیصه‌ای حاکم بر این وزارتخانه بوده است و می‌توان گفت، دکتر ربیعی در جایی قرار گرفته است که حوزه کاری و تخصصی وی بوده و در جای اصلی خویش قرار دارد.

دکتر میرزایی اظهار کرد: از منظر تخصصی، به عنوان فردی که دانش‌آموخته جامعه‌شناسی هستم و 25 سال از عمرم را در مطالعه این رشته سپری کرده‌ام، می‌توانم بگویم، دکتر ربیعی در مسند تخصصی خود قرار گرفته و کار تخصصی خود را انجام می‌دهد. بنابراین معتقدم امروزه فقدان نگاه و رویکرد اجتماعی در این حوزه وجود ندارد.  

این جامعه‌شناس یکی دیگر از مزیت‌های مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مسئله جوان‌گرایی نیروی انسانی این وزارتخانه برشمرد و افزود: با وجود شعارهای دولت و مجلس مبنی بر ضرورت جوان‌گرایی، کمتر وزارتخانه‌ای مانند وزارت تعاون، یافت می‌شود که تا این اندازه توجه به جوان‌گرایی در گزینش نیروی انسانی و مدیران داشته باشد. خوشبختانه در این وزارتخانه، تعداد قابل توجهی از جوانان متخصص و توان‌مند، بدون سفارش‌های بیرونی توانسته‌اند در عرصه مدیریتی قرار بگیرند و این مسئله نوید تجربه جدیدی در حوزه وزارت تعاون است.

وی با تاکید براینکه هر تغییر و هر گونه استیضاح باید مبتنی بر شواهد مستدل باشد، تصریح کرد: فارغ از اینکه زمان انجام این استیضاح، مناسب است یا خیر که قطعا نیست، اما سخن بر سر این است که اساسا دکتر ربیعی در جایگاه و مسئولیت خویش، توفیقات قابل توجهی در چند سال اخیر داشته است.

دکتر میرزایی عنوان کرد:‌ از طرفی مسائل و مشکلات جامعه، ناشی از قصور و تقصیرهای ساختاری است که می‌تواند مربوط به حوزه نهادهای دیگر باشد و اینکه تمام این قصورها متوجه عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شخص وزیر شود، به نظر دور از انصاف می‌آید.

وی با بیان اینکه استیضاح و سوال حق مجلس است و باید انجام شود، افزود: اما استیضاح باید متقن باشد و سوال‌هایی هم که مطرح می‌شود باید متناسب با اختیارات، امکانات، قوانین، منابع مالی، تیم تخصصی و ساختارها باشد. به ویژه اینکه وزیر تعاون، به تازگی و حدود 5 ماه قبل از نمایندگان رای اعتماد دوباره گرفته است.

عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران، با تاکید براینکه تغییر یک نفر قطعا راهگشا نخواهد بود، اظهار کرد: ربیعی وزیری است که چهار سال سابقه وزارت دارد. چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور نه تنها با تغییر وزیر حل نخواهد شد، بلکه به طور قطع در این برهه زمانی با این استیضاح ممکن است دچار چالش‌های جدی‌تر شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز