خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد:

روزی یک ساعت از وقت هر شهروند در ترافیک تلف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۱۲

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این که در تهران روزی ۲۰ میلیون جابه‌جایی انجام می‌شود، اظهار داشت: در خوشبینانه‌ترین حالت روزی یک ساعت از وقت هر شهروند در ترافیک تلف می‌شود و این در حالی است که ادعا می‌کنیم وقت گران بهاتر از طلا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت) ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک با حضور سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جعفر حسین، نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در محل سالن همایش نورالرضا (ع) ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در این همایش گفت: وقتی درباره ترافیک صحبت می‌کنیم، منظورمان یک سیستم و حوزه‌ای است که با زندگی همه انسان‌ها سر و کار دارد. همه افراد فارغ از جنس و سن و طبقه کاربر ترافیک هستند و به‌شدت می‌توانند بر این سیستم تاثیر بگذارند یا از آن تاثیر بپذیرند. توجه به این موضوع یکی از نیازهای جدی زندگی مردم در همه جهان است.

حسینی با بیان این که ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک با دو هدف عمده برگزار شده است، عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی بررسی آخرین دستاوردهای علمی در حوزه ترافیک است. حتما یک سیستم بدون کار علمی نمی‌تواند درست برنامه‌ریزی شود، لذا نیاز است که با فکر و اندیشه ایده همه صاحب‌نظران و همه علاقه مندان در این حوزه استفاده کنیم که پلیس راهور ایران جز بخش‌هایی است که سال‌ها دارد این مسیر را طی می‌کند و خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: هدف دیگر این است که تلنگری بزنیم به عده‌ای از افراد؛ وقتی می‌خواهیم مخاطبین تقسیم کنیم باید بر اساس دو پارامتر قدرت و علاقه تقسیم کنیم. در طیف اول که علاقه دارند و قدرت دارند، می‌شود حامی که نیازی به تلنگر ندارند و قدرت اعمال نفوذ دارند؛ طیف دوم قدرت دارند ولی به ما نیازی ندارد که می‌شود کارشکن که در این همایش‌ها شاید علاقه‌مند شوند اعتماد کنند و به ما همفکری دهند، طیف سوم علاقه دارند، ولی قدرت ندارند و به سهم خودشان تلاش می‌کنند و با دید مثبت نگاه می‌کنند که این‌ها طرفداران هستند. طیف چهارم که بی تفاوت‌ها هستند و بسیار هم مؤثر هستند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: طیف اول حامی و کارشکن و طرفدار ۲۰ درصد و باقی ۸۰ درصد جامعه جزو بی تفاوت‌ها هستند؛ نشست‌های علمی، کاری، ایجابی و هر کاری که انگیزه‌ای در این ۸۰ درصد ایجاد کند که به سمت طرفداران بیایند باید انجام دهیم.

حسینی با بیان این که در تهران روزی ۲۰ میلیون جابه‌جایی انجام می‌شود، اظهار داشت: در خوشبینانه‌ترین حالت روزی یک ساعت از وقت هر شهروند در ترافیک تلف می‌شود و  این در حالی است که ادعا می‌کنیم وقت گران بهاتر از طلا است.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که مشکل اصلی ترافیک بی نظمی است و باید منظم شود و در دل نظم بخشی سرعت سیر و ترافیک و روان‌سازی را هم خواهیم داشت، یادآور شد: باید با کلام علمی بگوییم به عنوان مثال اگر سرعت محور ۹۰ کیلومتر در نظر گرفته شده و راننده با ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رود؛ ما ۹۰ کیلومتر سرعت را به این دلیل در نظر گرفتیم که در آن محور گلوگاه وجود دارد و اگر با ۱۲۰ کیلومتر سرعت برویم چندین ساعت باید در آن گلوگاه باشیم.

وی در پایان گفت: اگر مسائل ترافیکی از زبان اساتید و دانشگاهیان تبیین و تشریح شود، قطعا تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز