خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن:

ایران آینده روشنی در زمینه محیط زیست خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۷۱۹

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن گفت: با توجه به اقدامات زیست محیطی انجام شده درایران قطعا این کشور آینده روشنی در محیط زیست خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، ماسا آکی کابا یاشی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اظهارکرد: به دولت ایران برای برگزاری موفق این نمایشگاه که با موضوع اقتصاد سبز و دوران پسابرجام برگزار شده است تبریک می‌گویم.

وی تاکید کرد: به نظر من برگزاری این نمایشگاه برای استفاده از فناوری‌های روز دنیا در زمینه محیط زیست بسیار مناسب بوده است.

وی افزود: بعد از توافق پاریس، اقداماتی برای توسعه سبز در ایران صورت گرفته و در ژاپن نیز تلاش کرده‌ایم به سمت اقتصاد سبز و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت ایران و ژاپن همکاری خوبی در زمینه محیط زیست دارند گفت: هیات ژاپنی از نگرش مثبت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست در ایران استفاده می‌کند.

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن گفت: رویکرد وزارت محیط زیست ژاپن در توسعه پایدار دارای سه اصل هدایت کننده است که به نام برنامه پایه محیط زیست شناخته می‌شود، اول اینکه چرخه تولید مواد در جامعه سالم باشد یعنی تمام مواد باید بازیافت شوند و اصلا پسماندی در جامعه تولید نشود. دوم جامعه‌ای ایجاد کنیم که با طبیعت همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد و سوم اینکه ایمنی به عنوان یک تحول در نظر گرفته شده است این رویکرد ما در توسعه پایدار و مفهوم اقتصاد سبز است.

وی ادامه داد: برای اینکه به این هدف برسیم نیاز است سیاست‌های مختلفی اتخاذ کنیم، فناوری‌های روز داشته باشیم، آموزش‌های محیط زیستی برنامه ریزی کنیم و مشارکت خودجوش در بخش خصوص ایجاد کنیم.

ماسا آکی کابا یاشی گفت: در نمایشگاه محیط زیست فناوری‌های پیشرفته زیادی به نمایش گذاشته شده و شما را به بازدید غرفه جایکا دعوت می‌کنم.

وی تاکید کرد: برای اینکه به نتایج اثربخشی برسیم فناوری باید همراه با سیاست‌های مناسب باشد که امیدواریم در این زمینه سازمان‌های دولتی مرتبط با بخش خصوصی همراهی کنند و محیط توانمندی را برای بخش خصوصی ایجاد کنند.

وی گفت: ژاپن در مسیر رشد اقتصادی مشکلات محیط زیستی زیادی داشت اما با همکاری دولت و مردم بر تمام آن‌ها غلبه کرد و اکنون مسیر توسعه پایدار را طی می‌کند، با تمام توان در این زمینه با ایران همکاری خواهیم کرد زیرا پتانسیل مفیدی در این کشور وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز