خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت و برنامه ریزی سازما ن غذا و دارو:

طرح رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت‌ شفاف است

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۷۵۹

معاون نظارت و برنامه ریزی سازما ن غذا و دارو، با بیان اینکه کنترل قاچاق بخشی از هدف نهایی اجرای سیستم رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت‌محور است در این خصوص توضیحاتی بیشتر ارائه نمود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان غذ ا و دارو، اکبر عبدالهی اصل با بیان اینکه کنترل قاچاق بخشی از هدف نهایی اجرای سیستم رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت‌محور است، اظهار داشت: کنترل اصالت ‌قسمتی از اهداف ما است و عمده کاری که در پی آن می‌باشیم رهگیری و ردیابی دارو است.

وی در ادامه صحبت‌هایش حتی رهگیری و ردیابی را مختص به داروهای وارداتی و گران‌قیمت ندانست و با اعتقاد به اینکه قطعا اصلاح این مفهوم در ذهن دست‌اندرکاران دارویی کشور مشمول زمان می‌گردد، تصریح کرد: طبیعی است که مدیریت دارویی کشور بخواهد بداند که هر دارو در چه جغرافیایی و به چه کسی ارائه شده است، لذا ساختار جدید با بازبینی کارهای گذشته و مطالعات تازه‌ای که سال ۹۲ انجام داد سیستم فعلی را عرضه نمود.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو، با تاکید بر اینکه تمرکز سازمان غذا و دارو در پروژه جدید صرفاً بر روی دارو نیست و شامل کلیه کالاهای سلامت ‌محور می‌شود افزود: هدف ما این است که تمام فرآورده‌های سلامت اعم از دارو، غذا، مکمل، تجهیزات پزشکی و ملزومات پزشکی از بدو ورود به زنجیره تامین به ‌صورت شناسه دار وارد بازار شوند.

معاون رئیس سازمان غذا و دارو با پذیرفتن انتقادهایی که به سیستم فعلی وارد می‌شود ونیز طبیعی دانستن آن خاطر نشان نمود: مثلا عده‌ای معتقدند به‌جای آزمون ‌و خطاهای متعدد اجرایی، فاز مطالعاتی پروژه‌های این‌چنینی را دقیق و عمیق‌تر انجام داد که اتفاقاً مشکل اساسی که امروز با آن مواجه هستیم نیزهمین موضوع است.

 عبدالهی اصل در توضیح بیشتر ادامه داد: زمانی که طرح و پروژه‌ای در کشور، از صفر شروع می‌شود نسبت به آن مقاومت نیست یا اینکه مقاومت حداقلی است، اما زمانیکه طرحی غلط اجرا شود اجرای دوباره آن و پاک کردن ذهنیت‌های قبلی و شروع دوباره آن، عملی بسیار دشوار خواهد بود.

 عبدالهی اصل در خاتمه و با قاطعیت عنوان کرد: اکنون این طرح برای مجریان آن کاملا شفاف است و طبق برنامه ریزی قبلی پیش می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز