خبرگزاری کار ایران

توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران انجام شد؛

لایحه نحوه پیشگیری و مقابله با ریزگرد‌ها تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۸۸۲

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از تدوین لایحه نحوه پیشگیری و مقابله با ریزگرد‌ها در شهرتهران، توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی افراسیابی ضمن بیان این مطلب گفت: مطابق مصوبه شورای شهر تهران با عنوان «مطالعه و بررسی در مورد نحوه پیشگیری و مقابله با ریزگرد‌ها در شهر تهران»، مرکز مطالعات موظف شد ضمن مطالعه و بررسی این موضوع، با همکاری سایر مراجع ذیربط نسبت به گردآوری کلیه مطالعات پژوهشی در این خصوص اقدام کند.

وی افزود: درهمین راستا مقرر شد که با نظارت کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای پایتخت راه کارهای عملی مناسب برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها در شهر تهران را در قالب لایحه تهیه و آن را ارائه کند.

افراسیابی تصریح کرد: این موضوع علاوه بر طرح و بررسی در جلسات کار‌شناسی، طی چندین جلسه در شورای راهبردی محیط زیست با حضور کار‌شناسان و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت کنترل کیفیت هوا، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، ستاد محیط زیست و توسعه پایدار و نیز اساتید دانشگاه مطرح و جمع‌بندی و تحت عنوان «پیش‌نویس لایحه و برنامه اقدام پیشگیری و مقابله با گرد و غبار در شهر تهران» توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تهیه و جهت طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: پیش‌نویس تهیه شده دارای یک ماده واحده به عنوان لایحه و نیز یک برنامه اقدام شامل اهداف، سیاست‌ها، اقدامات مدیریت شهری، اقدامات مشترک شهرداری تهران و سایر دستگاه‌ها و تعریف کمیته‌ای جهت نظارت و پایش انجام اقدامات تعریف می‌شود.

افراسیابی گفت: در لایحه تهیه شده، شهرداری تهران مکلف می‌شود با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذیربط و در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی آن‌ها مطابق برنامه اقدام؛ در جهت پیشگیری و مقابله با گرد و غبار به صورت سالیانه تخصیص اعتبار نموده و مشارکت کند.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی خدمات شهری و محیط زیست در پایان گفت: راهبردهای برنامه اقدام شامل کنترل منشاءهای بالقوه و بالفعل مولد ذرات گرد و غبار از طریق مشارکت مؤثر و فعال با نهادهای ذی‌ربط، اطلاع‌رسانی، هشدار به هنگام و افزایش سطح آگاهی‌های عمومی و توانمندسازی شهروندان و مراکز بهداشتی درمانی، بازنگری در دستورالعمل‌های مربوطه و توسعه زمینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری اقتصادی در زمین‌های بایر مستعد بوده و مشتمل بر ۲۷ بند و راهکارهای اجرایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز