خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور با اشاره به حوادث سیل و طوفان؛

ساخت و سازهای غیرقانونی خسارات به بار آورد/ وزارت نیرو تصرف حریم رودخانه‌ها را پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۲۸۰

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به اعتقاد بنده دستگاه های متولی براساس قانون نباید بگذارند که در حریم رودخانه ها ساخت و سازی صورت گیرد و یا اگر هم در حال حاضر ساخت و سازی صورت گرفته، برخورد قانونی شود.

اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به بازدید از منطقه سیل زده سوادکوه گفت: وضعیت در این منطقه تثبیت شده است؛ به هر جهت همه مسئولان تلاش کردند و زحمت کشیدند و از زحمات آن ها تشکر می کنم.

وی افزود: در این منطقه خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم  و تنها 2  نفر مجروح شدند؛ از طرفی دیگر در شهر زیرآب 4 مجتمع مسکونی 13 واحده تخریب شده، اما خوشبختانه در روستاها تخریب نداشتیم؛ البته برخی خانه ها دچار آب گرفتگی شد که ممکن است؛ بعضا نیاز به تخریب و بازسازی داشته باشند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: روز گذشته معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این منطقه بازدید داشتند و کارشناسانشان برآورد خسارت کردند. دوستان به ما قول دادند تا شنبه(فردا) به ما خسارات ناشی از طوفان و سیل اخیر را اعلام کنند تا ما پس از جمع بندی ارقام، آن را برای دولت بفرستیم تا انشاله مصوب کنند و در اختیار استان‌ها قرار دهیم.

نجار از تخریب خانه ها یا اماکنی که به صورت غیر قانونی ساخته شدند و حریم رودخانه‌ها را تصرف کرده اند، خبر داد و گفت: به اعتقاد بنده دستگاه های متولی براساس قانون نباید بگذارند که در این مناطق ساخت و سازی صورت گیرد و یا اگر هم در حال حاضر ساخت و سازی صورت گرفته، برخورد قانونی شود. یکی از مشکلاتی که در این بارندگی ها داشتیم، همین تصرف حریم رودخانه ها بود که منجر به این گونه مشکلات و خساراتی شد.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من دستگاه های متولی باید برخورد لازم را در این زمینه داشته باشند؛ به طور مثال وزارت نیرو متولی حفاظت از بستر رودخانه و حریم رودخانه‌هاست و باید کار را دنبال کنند و دستگاه های قضایی نیز باید در جهت حل این موضوع کمک کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان گفت: کشته های مورد تایید ما تاکنون 15 نفر است که 7 نفر در روستای سیرجان و 8 نفر در منطقه کن و سولقان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز