خبرگزاری کار ایران

معلمی که به جای اندیشه‌ها، اندیشیدن را آموزش دهد تا ابد در تاریخ جاری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۹۳۸

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا با بیان اینکه خادمان عرصه انتظام و امنیت راه را برای حضور بی‌دغدغه معلمان و دانش آموزان در حوزه‌های آموزشی، هموار کرده‌اند، نوشت:‌ ایمان داریم معلمی که اندیشیدن را آموزش دهد و نه اندیشه‌ها را، تا ابد در تاریخ جاری و الهام بخش است و این آموزه‌ها وافکار پا به پای کودکان بالنده و جاودانه می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فراجا در یادداشتی به مناسبت روز معلم نوشت:‌« معلمی، آغازی بی پایان است؛ بزرگان درست گفته‌اند که بهترینِ مردم، معلم می‌شوند؛ آموزگارانی انسان‌ساز و فرداپرداز. شناختی که از جاده علم و عقل عبور می‌کند؛ انسان را به سرزمین دانایی، رهنمون می‌سازد و این همان چیزی است که لازمه ساختن یک جامعه با نشاط و آگاه برای نیکو زیستن است. آموزگارانی که راه تعلیم و تربیت را هموار و جان تشنگان را به دریای معرفت، سیراب می‌کنند سزاوار ستایش و قدرشناسی هستند.»

در ادامه این یادداشت آمده است:‌« اول معلم خلقت، همان خداوندی است که در سوره عَلُق فرمود " بخوان به نام پروردگارت، همان کس که به وسیله قلم آموخت" ؛ پس بدانیم که جایگاه والا و ارفعی دارند مدرسانِ نازنین ما. بلاشک، انعکاس ذهن پویا و خلاقِ معلمان است که در جامعه آینده ما متبلور می‌شود؛ معلمی که کردار و رفتارش مصداق درس‌ها و توصیه‌هایش باشد دانش آموزانی شایسته، شهروندانی مسئول و با اخلاق و مردمانی قانونمدار تحویل جامعه خواهد داد. معلمانِ عزیزمان، خالصانه آموختن را برای جوانه‌های زندگی معنا می‌کنند؛ دانش آموزانی که ریشه در نگاه معلمان گرانقدر این مرز و بوم دارند بی‌گمان ، میوه شیرین و ماندگارِ انسانیت خواهند داد.»

سخنگوی فراجا در ادامه نوشت: «پوشیده نیست هنگامی سپری پولادین در برابر کژی‌ها و کژکارکردی‌ها بنا می‌شود که شما مشعلدارانِ راستی و درستی، فضائل اخلاقی را بسط، جامعه‌ سلامت محور را ارتقاء داده و خِرد و اندیشه را غنی می‌سازید؛ آنگاه با اخلاق زیستن، بهروزی و شادابی در اجتماع نهادینه می‌شود. ما خادمان عرصه انتظام و امنیت راه را برای حضور بی‌دغدغه معلمان و دانش آموزان در حوزه‌های آموزشی، هموار کرده و ایمان داریم معلمی که اندیشیدن را آموزش دهد و نه اندیشه‌ها را، تا ابد در تاریخ جاری و الهام بخش است و این آموزه‌ها وافکار پا به پای کودکان بالنده و جاودانه می‌شوند.»

در پایان یادداشت منتظرالمهدی نیز خطاب به معلمان آمده است:‌ « تکریم و تعظیم بر شما که مهرتان از خورشید تابنده‌تر است؛ آنگونه که حقایق را از سایه برون آورده و متلالو کرده و امید را می‌پرورانید؛ عشق و ذوقتان به آینده‌سازان ایران زمین مانا و پاینده. مام وطن به داشتنِ نازنین معلمانی، چون شما که جوهر وجودتان با مهر سرشته شده و خود را وقف فرزندان این دیار کرده‌اید، می‌بالد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز