خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راه به ایلنا خبر داد:

فوت ۶۹۸ نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۹۹۳

جانشین رئیس پلیس راه کشور گفت: متاسفانه از ابتدای اجرای طرح نوروزی یعنی صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۶۹۸ نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ۱۸ هزار و ۴۷۹ نفر نیز در این حوادث مجروح شده‌اند.

«سرهنگ سیاوش محبی»، جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور طی امروز (یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳) توضیح داد: با توجه به این که به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی رسیده‌ایم، از ساعات ابتدایی صبح امروز در بیشتر محورهای مواصلاتی کشور بخصوص محورهای استان‌های سیاحتی و زیارتی شاهد ترافیک پرحجمی هستیم. 

وی افزود: با توجه به حجم بالای ترددها، امروز نسبت به روزهای گذشته محدودیت‌های ترافیکی را در محورهای شمالی کشور زودتر آغاز کرده‌ایم، به نحوی که از ساعت ۱۰ صبح امروز، در جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال با هدف تخلیه بار ترافیکی، در مسیر شمال به جنوب محدودیت یک‌طرفه اعمال شده است. این محدودیت همچنین در مسیر شمال به جنوب به صورت مقطعی در محور هراز نیز وجود دارد. 

محبی با بیان این که هم‌اکنون در سایر محورهای استان‌های سراسر کشور بخصوص استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، البرز و تهران شاهد ترافیک پرحجمی هستیم، اظهار داشت: به هموطنان توصیه می‌کنیم که بازگشت خود به مبدأ را به روزها و ساعات پایانی تعطیلات موکول نکنند، در هنگام بازگشت، عجله و شتاب نداشته باشند، طول سفر را بخشی از سفر بدانند و با صبر و حوصله رانندگی کنند تا صحیح و سالم به مقصد خود برسند. 

جانشین رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: متاسفانه از ابتدای اجرای طرح نوروزی یعنی صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۶۹۸ نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ۱۸ هزار و ۴۷۹ نفر نیز در این حوادث مجروح شده‌اند. همچنین طی این مدت، به طور میانگین روزانه ۲۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است. 

وی با بیان این که بیشترین تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز امسال مربوط به استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان بوده است، عنوان کرد: بیشترین خروج خودروها در این مدت از استان‌های تهران و البرز انجام شده و بیشترین انباشت خودرو نیز مربوط به استان‌های مسافرپذیر مازندران و گیلان است؛ به نحوی که هنوز ۲۱۲ هزار دستگاه خودرو از استان مازندران و ۱۹۷ هزار دستگاه خودرو از استان گیلان به مبدأهای خود بازنگشته‌اند. 

محبی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین ساعات وقوع تصادفات در جاده‌ها در ایام نوروز امسال بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر و ساعات ۱۶ تا ۲۰ عصر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز