خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راه به ایلنا خبر داد:

جان‌باختن ۶۶۴ نفر در تصادفات نوروزی تا صبح امروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۷۶۹

جانشین رئیس پلیس راه کشور گفت: متاسفانه از ابتدای زمان اجرای طرح نوروزی پلیس یعنی صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز (۱۱ فروردین ۱۴۰۳)، ۶۶۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ هزار و ۴۷۴ نفر نیز مجروح شده‌اند.

«سرهنگ سیاوش محبی»، جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور طی امروز (شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳) توضیح داد: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی ایام تعطیلات نوروزی، پیش‌بینی می‌شود که طی امروز، فردا و پس‌فردا شاهد موج گسترده‌ای از سفرها به‌ویژه در مسیر بازگشت مسافران باشیم. توصیه می‌کنیم که هموطنان، بازگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند و ساعاتی را برای بازگشت به مبدأ خود انتخاب کنند که با پیک ترافیک در محورهای مواصلاتی مواجه نشوند. 

وی افزود: با توجه به این که در ایام تعطیلات نوروزی، محورهای شمالی کشور در مسیرهای رفت و برگشت جزو پرترددترین محورهای محسوب می‌شدند، برای تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و با این هدف که هموطنان سفر کم‌ترافیکی را پشت سر بگذارند، عصر امروز هم مانند عصر دیروز، محدودیت یک‌طرفه شدن مسیر شمال به جنوب در آزادراه تهران - شمال و جاده چالوس اعمال خواهد شد. 

این مقام انتظامی ادامه داد: در حال حاضر ترافیک در جاده‌های هراز و فیروزکوه پرحجم و روان است و با توجه به افتتاح آزادراه رودبار - منجیل، خوشبختانه امسال هیچ‌گونه گره ترافیکی در مسیر آزادراه قزوین - رشت مشاهده نشده است. پیش‌بینی می‌شود محورهای مواصلاتی استان‌های زیارتی و سیاحتی اعم از خراسان رضوی، اصفهان، فارس، قم، آذربایجان شرقی و محورهای مواصلاتی منتهی به شهر تهران و سایر کلانشهرها، طی امروز در ساعات قبل از تاریکی هوا دارای ترافیک پرحجمی شوند. 

جانشین رئیس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: به عموم هموطنان توصیه می‌کنیم که برای بازگشت به مبدأ خود، تحت هیچ شرایطی عجله و شتاب نداشته باشند، ضمن این که رانندگان باید استراحت به‌موقع را در طول سفر انجام دهند و عزیزانی هم که همراه رانندگان هستند، باید توجه کامل را به آن‌ها داشته باشند که دچار خستگی و خواب‌آلودگی نشوند. 

محبی یادآور شد: پلیس راه در ایام تعطیلات نورزی امسال علاوه بر تیم‌های گشتی خودرویی، از گشت‌های موتورسوار نیز در محورهای شمالی استفاده کرده است تا در صورتی که گره ترافیکی به وقوع بپیوندد، همکاران بتوانند در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند و مشکل را حل کنند. البته خوشبختانه از ابتدای اجرای طرح نوروزی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز، با تدابیر اندیشیده‌شده و حضور شبانه‌روزی همکاران پلیس راه، هیچ‌گونه گره ترافیکی سنگینی در هیچ‌کدام از محورهای مواصلاتی کشور ایجاد نشده است.

وی با بیان این که تجاوز به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم استفاده از کمربند ایمنی جزو تخلفات حادثه‌سازی محسوب می‌شود که ماموران پلیس راه با قاطعیت و بدون اغماض با آن‌ها برخورد می‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین انباشت خودرو در استان مازندران با ۲۸۶ هزار دستگاه، استان گیلان با ۲۲۶ هزار خودرو و خراسان رضوی با ۸۲ هزار خودرو است. همچنین استان تهران با ۸۸۸ هزار دستگاه خودرو، دارای رکورد بیشترین خروج خودرو در بین تمام استان‌های کشور در زمان اجرای طرح نوروزی بوده است. 

محبی در پایان گفت: متاسفانه از ابتدای زمان اجرای طرح نوروزی پلیس یعنی صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز (۱۱ فروردین ۱۴۰۳)، ۶۶۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ۱۷ هزار و ۴۷۴ نفر نیز مجروح شده‌اند که آمار تلخ و نگران‌کننده‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز