خبرگزاری کار ایران

ضرورت ارتقای ساختار ادارات محیط‌زیست و بهداشت شهری کلانشهرهای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۳۰

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در دومین جلسه بررسی ساختار ادارات محیط‌زیست کلانشهرهای کشور از تشکیل کمیته تخصصی محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری‌های کلانشهرها به‌منظور افزایش همکاری و هم‌افزایی در جهت رفع موانع و مشکلات محیط‌زیستی پیش رو خبر داد.

به گزارش ایلنا، حلیا سادات حسینی در این‌ نشست که با حضور احمدی، مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد، گفت: ارتقای ساختار محیط‌زیست در بدنه شهرداری‌های کلانشهرها چه از حیث اختصاص منابع مالی و چه از نظر نیروی انسانی متخصص و توانمند می‌تواند در تجمیع، انسجام و راهبری مباحث محیط زیستی بسیار موثر باشد.

وی افزود: از آنجا که عدم ساختار سازمانی منجسم ادارات محیط‌زیست در مدیریت شهری کلانشهرها از مهمترین موضوعات و مطالبات مطرح‌شده در این جلسات است، اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان رئیس کمیته تخصصی محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری‌های کلانشهرهای کشور با موضوع «محیط‌زیست و بهداشت شهری» می‌کوشد تا با سیاستگذاری و نظارت بر اجرای فرامین و قوانین محیط‌زیستی در این حوزه، راه را برای نسل‌های آینده و حفاظت از محیط‌زیستی سالم آن‌گونه که شایسته است پیش ببرد.

مدیرکل محیط‌زیست‌ شهرداری تهران ضمن اشاره به اقداماتی که معاونت‌های خدمات شهری و محیط‌زیست در شهرداری‌های کلانشهرها در حوزه محیط‌زیست انجام می‌دهند، گفت: این اقدامات و فعالیت‌ها اثرات زیست‌محیطی به دنبال دارد که این اثرات با توجه به عملکرد آنها، هم می‌تواند مفید و هم مضر باشد. ایجاد این ساختار محیط‌زیستی در شهرداری‌های کلانشهرهای کشور یک ضرورت است که بر این فعالیت‌ها نظارت کند و همچنین نیازمند نظارت بر سیاستگذاری‌ها در رأس این هرم محیط‌زیستی است که با سیاست‌گذاری درست در راستای ایجاد یک ساختار منسجم اداری در شهرداری‌های کلانشهرها بتوانیم همکاری و هم‌افزایی در جهت رفع موانع و مشکلات محیط‌زیستی را دنبال کنبم و باید به گونه‌ای پویا و مستمر عمل کنیم که در سطح کلان هماهنگی‌های لازم در خصوص داشتن محیط‌زیستی سالم را در اهداف سازمانی خود قرار دهیم.

حسینی در ادامه به هموار کردن راه برای نسل‌های آینده در راستای حفاظت از محیط‌زیست اشاره کرد و گفت: حفاظت از محیط‌زیست، یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است؛ چرا؟ کافی است در ذهنتان خشکسالی‌، بی‌آبی، آتش‌سوزی جنگل‌ها، خشک ‌شدن تالاب‌ها، آلودگی هوای کلانشهرها و شهرها، انقراض انواع گونه‌های جانوری و گرد و غبار و ریزگردهای سال‌های اخیر را تصور کنید، همین کافی است که بدانیم چرا باید از محیط‌زیست محافظت کنیم؛ هرگونه فعالیت برای حفظ یا بازیابی کیفیت محیط زندگی ما از طریق جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها یا کاهش حضور مواد آلاینده در محیط زندگی‌مان، به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند و هر چه محیط‌زیست ما تمیزتر و عاری از هر نوع آلاینده‌ای باشد، شانس بیشتری برای داشتن یک زندگی سالم داریم.

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در این نشست مقرر شد که ساختار کلانشهرهای کشور با عنوان «محیط‌زیست و بهداشت شهری» در دو سطح امور، برای شهرهای با جمعیت بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون نفر و برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر در دستور کار قرار گیرد و ایجاد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز