خبرگزاری کار ایران

در آیین اختتامیه مسابقه نقاشی «آینده محیط‌زیستی شهرم» مطرح شد؛

لزوم افزایش حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌هاى محیط‌زیستى تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۴۶۹

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: کلید رفع بحران‌های زیست‌محیطی در آموزش و اصلاح رفتار انسان با محیط پیرامونش است.

به گزارش ایلنا، حلیا سادات حسینی در آیین اختتامیه مسابقه نقاشی «آینده محیط‌زیستى شهرم» در جمع کودکان برگزیده این مسابقه با بیان این که یکی از نخستین مهارت‌ها و علایق کودکان نقاشی کردن است، گفت: باید آموزش را از همین نقطه آغاز کنیم به کودک یاد دهیم مداد و کاغذی که برای نقاشی کردن استفاده می‌کند، چگونه ساخته می‌شود و به ازای آن‌چه تعداد درخت قطع می‌شود. تا با نتراشیدن بی‌رویه آنها به حفظ درختان و محیط‌زیست کمک کند. 

وى با تاکید بر این که آموزش رفتارهای درست زیست‌محیطی باید از دوران کودکی فراگرفته شود تا تبدیل به یک باور ذهنی شود، اظهار داشت: برای این که نسل آینده ما دچار مشکلات امروز ما نشود، باید رفتارهای درست محیط‌زیستى را در ذهن کودکانمان نهادینه کنیم و آموزش آنها را از دوران کودکی آغاز کنیم، چراکه افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به اهمیت محیط‌‍‌زیست و لزوم حفظ آن کاری است که نیازمند برنامه‌ریزی و صرف وقت است تا تبدیل به یک رفتار مثبت شود.

مدیر‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران خطاب به کودکان حاضر در این مراسم گفت: حضور شما دانش‌آموزان در فعالیت‌هاى محیط‌زیستى به عنوان ارکان توانمندسازى در سطح جامعه مورد توجه ماست، شما همیاران محیط‌زیست هستید، چراکه وقتی آگاهى شما بالا می‌رود، نه‌تنها به حوزه محیط‌زیست در سطح کلان کمک مى‌کنید که نقش بسیار موثرى در آینده به عنوان پدران و مادران نسل بعدى براى حفظ محیط‌زیست خواهید داشت.

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حسینى در پایان یادآور شد: مشکلات محیط‌زیستى که به دست انسان به وجود آمده است، تماما نمی‌تواند با به‌کارگیری فناوری صرف حل شود و تغییرات در رفتار انسان مورد نیاز است، بنابراین کلید رفع بحران‌های زیست‌محیطی در آموزش و اصلاح رفتار انسان با محیط پیرامون خود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز