خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌زیست شهرداری تهران خبرداد:

استمرار طرح صندوق سبز در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۱۸۴

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: اجرای طرح صندوق سبز در فروشگاه‌های شهروند به عنوان راهکارکوتاه مدت و اثرگذار برای فرهنگسازی شهروندان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا حلیا سادات حسینی در چهارمین جلسه کمیته کاهش مصرف پلاستیک ضمن ارائه گزارشی از اجرای مصوبات سومین جلسه کمیته گفت: در دبیرخانه کمیته کاهش مصرف پلاستیک تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی اداره‌کل و برنامه‌ریزی بلندمدت در این حوزه، جایگزینی کیسه‌های تخریب‌پذیر صورت پذیرد. همچنین آموزش چهره به چهره به شهروندان به عنوان برنامه کوتاه‌مدت در فروشگاه‌های هدف و فرهنگ عدم استفاده از کیسه پلاستیکی را در بین شهروندان رواج دادیم.

وی به استقبال خوب شهروندان از طرح کاهش مصرف پلاستیک در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره‌بار که از ابتدای خرداد تا پایان تیر امسال اجرایی شد، اشاره کرد وافزود: آمارها نشان‌دهنده آن است که با توجه به تفاوت ماهیت خرید از فروشگاه‌های شهروند و میادین تره‌بار، بازخورد طرح در فروشگاههای شهروند با توجه به نداشتن جایگزین کیسه پلاستیکی خیلی بهتر بوده است.

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اضافه کرد: میزان کاهش مصرف کیسه پلاستیکی در بازه زمانی یک ماهه در میادین میوه و تره‌بار ولنجک، شهید لواسانی، سهروردی، شهید غیبی و دریاچه چیتگر به‌صورت میانگین ۳.۹ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در فروشگاه‌های شهروند با اختصاص یک صندوق فروش در فروشگاه‌های بیهقی، بوستان، بهرود، بهاران و آزادگان این طرح اجرایی شد که با استقبال خوب مشتریان همراه بود و اجرای طرح صندوق سبز در فروشگاه‌های شهروند به عنوان راهکار کوتاه‌مدت و اثرگذار جهت  فرهنگسازی برای شهروندان ادامه خواهد داشت.

براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حسینی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تغییر الگو و جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی یادآور شد: در صدد آن هستیم بهترین و کم‌هزینه‌ترین محصول دوستدار محیط‌زیست را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز