خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبارِ حوادث چهارشنبه سوری؛

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۰۱۵

از ابتدای اسفند ماه تاکنون در حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه ۱۴ نفر جان خود را از دست داده و ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی و ۵۹۴ مورد سوختگی گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از ابتدای اسفندماه تاکنون در حوادث مربوط به آخرین چهارشنبه سال۱۸۰۴ آسیب دیده‌اند که از این تعداد ۱۷۹۰ مصدوم شده‌اند.همچنین در این مدت ۱۴ نفر جان خود را از دست داده و ۹۳ قطع عضو و ۴۰۵ آسیب چشمی و ۴۸۴ مورد سوختگی گزارش شده است. دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها و مناطق مختلف شهرداری تهران با توجه به برگزاری مراسم شب آخرین چهارشنبه سال در حال آماده باش هستند تا در صورت وقوع حادثه‌ای با حضور به موقع از وقوع خسارات جانی و مالی جلوگیری کنند.

۰۰:۳۵/ خارج شدن ۴ آمبولانس از چرخه عملیات

محمد اسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا آخرین آمار مربوط به حوادث چهارشنبه آخر سال را اعلام کرد و گفت: ۷۷۱ نفر از ابتدای صبح مصدوم شدند. همچنین از ابتدای اسفند تاکنون ۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۷۱ نفر قطع عضو شده در این مدت و ۲۷۰ مورد آسیب به چشم و ۳۱۱ مورد سوختگی از ابتدای اسنفد تاکنون گزارش شده است. همچنین ۸۵۴ نفر از ابتدای اسفند تاکنون آسیب دیده مرتبط با حوادث شب چهارشنبه آخر سال را داشته ایم. . 

وی ادامه داد: ۶۰ نفر قطع عضو شده‌اند در این مدت شده‌اند و ۲۳۴ آسیب چشمی و ۲۶۲ مورد سوختگی گزارش ده است. 

وی ادامه داد: متاسفانه در شب چهارشنبه سوری با اصابت مواد محترقه به آمبولانس‌ها چهار دستگاه آمبولانس از چرخه عملیات خارج شد. 

ریییس سازمان اورژانس استان تهران خاطرنشان کرد: در پایان از همه همکاران در اورژانس استان تهران بابت خدمت‌رسانی به شهروندان در این شب قدردانی می‌کنم.

۰۰:۰۰ / ۱۴فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی 

جعفر معیادفر رییس سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال از ۰۱ تا ۲۲ اسفند تا ساعت ۲۴:۰۰ گفت: در این مدت کل آسیب دیدگان ۳۲۶۷ گزارش شده که از این تعداد ۳۲۵۳ مصدوم شده اند. 

وی ادامه داد: ۴۶۳ نفر از این افراد توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل و ۲۶۸۰ نفر نیز به مرکز درمانی مراجعه داشته‌اند همچنین ۱۱۰ نیز در محل درمان شده اند. 

رییس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: ۱۴ نفر در این مدت جان خود را از دست داده و ۱۸۹ نفر نیز قطع عضو شده اند. همچنین ۱۰۷۰ مورد آسیب به چشم گزارش شده که در یک مورد از آن تخلیه چشم صورت گرفته است. در این مدت ۹۸۱ مورد سوختگی هم گزارش شده است.

۲۳:۵۱/ مراجعه ۴۹ مصدوم به بیمارستان شهید مطهری

مصطفی ده مرده ئی، رئیس بیمارستان شهید مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان مراجعه کننده به این بیمارستان گفت: تا این لحظه ۴۹ مصدوم به بیمارستان مطهری مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: ۶ نفر از این تعداد بستری شده اند.

۲۲:۴۷/ اعلام آخرین آمار مصدومان

جعفر معیادفر، رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال از ۰۱ تا ۲۲ اسفند تا ساعت  ۲۲:۰۰ گفت: در این مدت کل آسیب دیدگان ۱۸۰۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۷۹۰ نفر مصدوم شده اند. 

رئیس اورژانس کشور گفت: از این تعداد مصدومان ۳۹۴ نفر توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده اند و ۱۳۴۹ نفر نیز به مرکز درمانی مراجعه کرده اند و ۴۷ نفر هم در محل درمان شده اند. 

وی تصریح کرد: ۱۴ نفر در این مدت فوت شده و ۱۴۴ نفر قطع عضو شده اند. همچنین ۵۷۳ آسیب به چشم (یک مورد تخلیه چشم) اتفاق افتاده و ۵۹۴ نفر هم دچار سوختگی شده‌اند.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۲۱:۵۸/ تعداد زیادی از مصدومان رهگذر بوده‌اند

امسال پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» با شعار «چهارشنبه‌سوری در کنار خانواده» توسط آتش‌نشانی‌های سراسر کشور با محوریت آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برگزار شده است. هدف پویش «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»، ممانعت از برگزاری چهارشنبه‌سوری نیست، بلکه برگزاری چهارشنبه‌سوری کم حادثه و کم خطر است.

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت با حضور در بیمارستان مطهری گفت: متاسفانه آمار مصدومان افزایش یافته و طبق آخرین آمار ۱۰۰۰ نفر مصدوم شده‌اند.نسبت به سال گذشته آمار مصدومان ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۳۰ مورد سوختگی، ۳۳۰ مورد آسیب به چشم، ۷۴ قطع عضو و ۱۴ مورد فوتی داشته‌ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: خواهش می کنم در ساعات پیش رو خانواده ها مراقب کودکان باشند.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت تعداد زیادی از مصدومان رهگذر بوده‌اند.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۲۱:۴۸/  ۵۹ قطع عضو از صبح امروز تاکنون

«جعفر معیادفر» رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال از صبح امروز تاکنون گفت: از صبح 752 نفر حادثه دیده اند و 749 نفر مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: 159 نفر توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده‌اندو 582 نفر به مرکز درمانی مراجعه کرده اند. همچنین ۸ نفر در محل درمان شده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۳ نفر امروز در این حوادث جان خود را از دست داده اند، گفت: ۵۹ قطع عضو و ۲۷۸ آسیب به چشم و ۲۷۲ مورد  سوختگی گزارش شده است.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۲۱:۴۱/ حریق در اثر پرتاب مواد محترقه از بالکن

«قدرت اله محمدی» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۱ تقریبا ۴۲۰۰ تماس، ۱۳۰ عملیات، ۵ مصدوم و ۵ انفجار داشتیم.

وی ادامه داد: یک مورد حادثه در نزدیکی پمپ گاز داشتیم که خوشبختانه مهار شد. تا کنون وضعیت نسبت به گذشته بهتر است، اما آمار در حال افزایش است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه  ۳ هزار آتش‌نشان در حال خدمت رسانی هستند، گفت: بیشترین حوادث مربوط به منازل مسکونی و فضاهای سبز است.

محمدی با بیان اینکه تمامی ایستگاه های آتش نشانی در آماده باش صد درصد هستند، ادامه داد: آتش روشن کردن و مواد نفتی روی آتش ریختن خطرناک است. برخی افراد از بالکن مواد محترقه به پایین پرتاب می کنند که خطرناک است و موجب حریق شده است.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۲۱:۳۲/ تخلیه چشمِ یک مصدوم حادثه چهارشنبه سوری

«جعفر معیادفر» رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین آمار حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال از ۰۱ تا ۲۲ اسفند تا ساعت ۲۱:۰۰ گفت: در این مدت کل آسیب دیدگان ۱۱۸۴ هستند و از این تعداد ۱۱۷۰ نفر مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: ۳۵۳ نفر توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده و ۷۸۹ نفر نیز به مرکز درمانی مراجعه کرده اند. ۲۸ نفر در محل درمان شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۴ نفر فوت شده اند، گفت: ۹۳ نفر قطع عضو شده‌اند. ۴۰۵ آسیب به چشم نیز گزارش شده که از این تعداد یک تخلیه چشم صورت گرفته است. ۴۸۴ هم دچار سوختگی شده اند.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۲۱:۱۴/ افزایش آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری

«مصطفی ده مرده ئی» رئیس بیمارستان شهید مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان مراجعه کننده به این بیمارستان در شب آخرین چهارشنبه سال گفت: تا این لحظه ۱۸ مصدوم به بیمارستان مطهری مراجعه کرده اند.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۲۰:۵۶/ وقوع حریق براثر سقوط بالن آرزوها

«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۲۰ یک مورد حادثه آتش‌سوزی در منطقه خانی آباد خیابان دانشگاه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد.

او با بیان اینکه بلافاصله ایستگاه شماره ۸۲ به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: به گفته اهالی محل مقداری ضایعات در مجاورت یک پست گاز در خیابان قرار داشته که بالن آرزوها بر روی ضایعات افتاده و باعث ایجاد حریق می شود.

وی ادامه داد: با حضور آتش نشانان حریق خاموش شده و از سرایت به پست گاز جلوگیری شده است.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۲۰:۲۸ / آمار مصدومان بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری

«مصطفی ده مرده ئی» رئیس بیمارستان شهید مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان مراجعه کننده به این بیمارستان گفت: تا این لحظه ۱۱ مصدوم به بیمارستان مطهری مراجعه کرده اند.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۱۹:۵۶/ فوت ۱۳ نفر در حوادث شب چهارشنبه پایان سال

«جعفر معیادفر» رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار حوادث مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال از ۱ تا ۲۲ اسفند تا ساعت ۱۹:۳۰ گفت: در این بازه زمانی کل آسیب دیدگان ۸۳۹ نفر بودند که از این تعداد ۸۲۷ مصدوم شده اند.

وی ادامه داد: 300 نفر توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل و ۲۶ نفر در محل درمان شدند و ۵۰۱ نفر به مرکز درمانی مراجعه کرده اند.

او افزود: ۱۳ نفر جان خود را در این مدت از دست داده‌اند. همچنین ۶۳ قطع عضو گزارش شده و به چشم ۲۸۱ نفر نیز آسیب وارد شده است. ۳۸۱ نفر هم دچار سوختگی شده اند.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۱۹:۵۰/ مصدومیت شدید نوجوان ۱۶ ساله در یاخچی آباد

«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۱۸:۵۵ انفجار در منزل مسکونی یاخچی آباد کوچه اسدی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: ایستگاه ۸۲ با همراه تجهیزات کامل به مدت ۳ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

وی ادامه داد: محل حادثه یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی بود که در طبقه همکف انفجار شدید رخ داده و باعث تخریب درها و شیشه ها شده بود.

وی با بیان اینکه این حادثه شعله وری نداشته، گفت: یک پسر نوجوان ۱۶ ساله از ناحیه دو دست آسیب شدید دیده بود که همزمان با رسیدن آتش نشانان توسط اهالی به مرکز درمانی منتقل شده بود.

ملکی گفت: حجم زیادی از اکلیل و سرنج در محل مشاهده شد که نیروهای آتش نشانی در حال ایمن سازی محل هستند.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۱۹:۴۲/ اعلام آمار مصدومان در استان تهران

«محمد اسماعیل» توکلی رئیس اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین آمار مصدومان شب چهارشنبه پایان سال از ابتدای صبح امروز تا ساعت ۱۹ گفت: تعداد کل مصدومان و فوتی ها ۲۷ نفر است که از این تعداد ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۸ نفر بعد از اقدامات اولیه کارشناسان سازمان اورژانس تهران به مرکز درمانی منتقل شده‌اند. ۹ نفر نیز در محل درمان شده اند.

رئیس اورژانس استان تهران گفت: از کل مصدومان ۱۳ نفر از دچار تروما، ۹ نفر دچار سوختگی و ۳ نفر دچار قطعی عضو شدند. یک نفر نیز دچار زخم و خونریزی شده بود.

وی ادامه داد: شهروندان حتما به نکات ایمنی توجه داشته باشند و از روشن کردن آتش در معابر اصلی خودداری کنند.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۱۸:۳۹/ امروز ۸ نفر قطع عضو شده‌اند

«جعفر معیادفر» رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال در 22 اسفند تا ساعت 17:30 گفت: از ابتدای امروز 167 نفر در حوادث مرتبط با شب آخرین چهارشنبه سال آسیب دیده‌اند که از این تعداد 166 نفر مصدوم شده اند.

او ادامه داد: از این تعداد 82 نفر با اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده اند و ۷۷ نفر نیز به مرکز درمانی مراجعه کرده و ۷ نفر در محل درمان شده اند.

وی با بیان اینکه یک نفر نیز جان خود را از دست داده، گفت: امروز ۸ نفر قطع عضو شده و به چشم ۵۹ نفر نیز آسیب وارد شده است.

۱۴ فوتی، ۱۸۹ قطع عضو و ۱۰۷۰ آسیب چشمی

۱۸:۲۲/ مصدومیت دو جوان در پی انفجار مواد محترقه

«جلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام مصدومیت دو جوان در پی انفجار مواد محترقه گفت: در ساعت ۱۷:۴۵ یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در منطقه خلازیر خیابان دولتخواه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله یک ایستگاه به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک منزل مسکونی دو طبقه قدیمی بود که در طبقه همکف آن انفجار مواد محترقه باعث تخریب در وپنجره شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: براثر این انفجار دو جوان ۲۸ و ۲۹ ساله دچار سوختگی و مصدومیت شده بودند.

وی ادامه داد: این حادثه شعله وری در پی نداشت. محل بعد از ایمن سازی تحویل عوامل انتظامی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز