خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تاکید شد:

دستگاه‌های متولی آموزش و تربیت از به وجود آمدن «اشرار نوپدید» در سطح جامعه جلوگیری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۵۱۹

کاهش ۲۸ درصدی وقوع جرایم خشن در تهران طی یک سال گذشته

معاون عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ با اعلام کاهش ۲۸ درصدی وقوع جرایم خشن در سطح پایتخت طی یک سال گذشته، درباره ظهور و بروز «اشرار نوپدید» در جامعه توضیحاتی را ارائه کرد.

«سرهنگ سعید راستی» معاون عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت کنترل اشرار و اراذل و اوباش در سطح پایتخت توضیح داد: معیار ما برای اعلام نظر درباره کنترل اشرار و اراذل و اوباش، آمارهایی است که از کاهش یا افزایش میزان وقوع جرایم خشن و کنترل و دستگیری اراذل و اوباش به دست می‌آوریم. بر همین اساس، خوشبختانه طبق آمارهای رسمی پلیس، میزان وقوع جرایم خشن در سطح تهران بزرگ در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از نظر پلیس حتی وقوع یک مورد جرم خشن در تهران و دیگر شهرهای کشورمان زیاد است و به همین دلیل، فراجا تا دستگیری تمام اشرار خطرناکی که مرتکب جرایم خشن می‌شوند یا در سطح محله‌ها ایجاد رعب و وحشت می‌کنند، از پای نخواهد نشست و برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش را ادامه می‌دهد. 

معاون عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ ادامه داد: براساس دستور فرمانده محترم انتظامی تهران بزرگ، به محض این که هر جرم خشنی که در سطح پایتخت رخ می‌دهد، اینجانب شخصا به همراه سرکلانتر و رئیس پلیس اطلاعات محدوده مربوطه، در صحنه وقوع جرم حاضر می‌شویم و موضوع را از نزدیک بررسی کنیم و تا زمانی که مجرم یا مجرمان مربوطه را دستگیر نکنیم، ماموریت خودمان را ادامه می‌دهیم و به استراحت نمی‌رویم.

راستی با تاکید بر عزم راسخ و مشترک پلیس و دستگاه قضایی برای مقابله با اشرار خطرناک در سطح تهران بزرگ اظهار داشت: از قوه محترم قضاییه تقاضا داریم که در این زمینه بیش از پیش پای کار باشد و پلیس پایتخت را یاری کند و اشد مجازات را برای اشرار و اراذل و اوباش در نظر بگیرد. 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که شهروندان نیاز به امنیت و آرامش دارند، لازم است که همه اشرار و اراذل و اوباش را از سطح جامعه حذف کنیم تا دیگر مردم از این که شب‌ها در خیابان تردد کنند و احتمال بدهند که توسط یک شرور مورد زورگیری، ضرب و شتم، تخریب خودرو و دیگر جرایم خشن قرار می‌گیرند، هیچ‌گونه هراسی نداشته باشند.

معاون عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: مردم در زمینه برخورد مقتدرانه با اشرار از پلیس انتظار به‌جایی دارند و ما هم حتما با کمک قوه محترم قضاییه این انتظار را پاسخ خواهیم داد و بیش از پیش برای مقابله با اراذل و اوباش در سطح پایتخت اقدام می‌کنیم. 

راستی همچنین با اشاره به ظهور برخی «اشرار نوپدید» در سطح تهران گفت: متاسفانه برخی جوان‌ها که خودشان سابقه شرارت ندارند، اما فریب اراذل و اوباش قدیمی را خورده‌اند و راه خطرناک ارتکاب به جرایم خشن را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند، جزو اشرار نوپدید محسوب می‌شوند. البته همین افراد هم در کنترل پلیس قرار دارند.

این مقام انتظامی ادامه داد: اگرچه اشرار نوپدید سابقه‌ای ندارند، اما از روی ناآگاهی و فریب‌خوردگی قمه به دست می‌گیرند و در سطح محله‌ها اقدام به ایجاد رعب و وحشت می‌کنند یا در نزاع‌های گروهی به اشرار دیگر ضرب و جرح وارد می‌کنند یا حتی ممکن است اشرار دیگر یا حتی شهروندان عادی را به قتل برسانند؛ البته همه این اشرار دستگیر می‌شوند و در صورت لزوم، مورد قصاص قرار می‌گیرند.

وی در پایان تصریح کرد: لازم است که دستگاه‌های متولی آموزش و تربیت نوجوانان و جوانان، پیش از این که افراد جوان با اشرار خطرناک و قدیمی دم‌خور شوند و تحت تاثیر آنان قرار گیرند، این افراد را هدایت و حمایت کنند و از به وجود آمدن اشرار نوپدید در سطح جامعه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز