خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور:

والدین غربی به شیوه‌های آموزشی و پرورشی خود معترض هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۵۶۰

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در مدارس غربی والدین پشت در مدارس به شیوه‌های آموزش و پرورش معترض هستند و نسبت به آنچه که به خورد فرزندانشان داده می‌شود و ذهنیت، ذائقه و ارزش‌های آنان را دست خوش تغییر می‌کند، اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "انسیه خزعلی" معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در نخستین همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه، چالش ها، الگوها و راهبرده اظهار کرد: از امور مهمی که به آن باید پرداخت مسئله نظام آموزشی همراه با نگاه تربیتی و پرورشی است.نظامی که یادگیری ما را با کنش‌های اخلاقی، عرفی و عقلانی هماهنگ کند و بتواند در ذهن و جان کودکان ارزش‌هایی را جایگیر و رشد دهد و این همان پاشنه آشیلی است که دشمن آن را هدف قرار داده است تا عکس آنچه مطلوب است را در جامعه رواج دهد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: هدف اجرای سند ۲۰۳۰ در وهله اول خانواده است و می‌خواهد گسستی را در خانواده ایجاد کند. هجمه‌ها و شبیخون فرهنگی در فضای مجازی و بخش‌های خصوصی برای ترویج فرهنگ غرب تلاش می‌کنند که در همان‌‌جا هم به بن بست رسیده است.

معاون اموز زنان و خانواده ریاست جمهور خاطرنشان کرد: در مدارس غربی والدین پشت در مدارس به شیوه‌های آموزش و پرورش معترض هستند و نسبت به آنچه که به خورد فرزندانشان داده می‌شود و ذهنیت، ذائقه و ارزش‌های آنان را دست خوش تغییر می‌کند، اعتراض دارند و قرار بود چنین فرهنگی در جامعه ما رسوخ یابد و چنین سندی برای اجرا ابلاغ شد که رهبر معظم انقلاب مانع آن شد و جلوی تسلط فرهنگ غرب را گرفتند.

خزعلی یادآور شد: کمرنگ کردن مسئله خانواده یکی از مهم‌ترین راه‌های نفوذ غرب است، آنها با ذکر انواع خانواده‌های گوناگون دنبال این هدف هستند.

وی تاکید کرد: غرب در نوجوانان ما تمددهایی را القا می‌کند، از طریق عدم همراهی با خانواده، فردگرایی، ابقای یاس و ناامیدی و روی آوردن به ترک تحصیل و لذت‌های زودگذر به دنبال این هدف هستند که در نهایت موجب فروپاشی اجتماعی، بی‌هویتی فردی و به تبع آن بی‌هویتی جمعی و اجتماعی می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقا جایگاه خانواده و تقویت نقش آنها را شاهد هستیم.

خزعلی با اشاره به اینکه چرا گاهی همکاری‌های مدارس با خانواده به حیطه مالی محدود می‌شود، گفت: نیاز داریم در آموزش و پرورش و شیوه‌های تربیتی و مهارت‌های رفتاری، سبک زندگی، تغذیه و حتی ورزش و سلامت هم شاهد هماهنگی بین والدین و مدرسه باشیم.

خزعلی در ادامه عنوان کرد: ثمره این تعاملات بر انگیزه، پیشرفت علمی، فکری و حیات معنوی فرزندان ما تاثیرگذار است.

خزعلی ادامه داد: از جمله مسائلی که با آن مواجهیم و موجب بروز ناهنجاری اجتماعی می‌شود، مشکل رفتاری، تعارض و عدم هماهنگی بین مدیران است که موجب اختلال رفتاری در دانش آموزان می‌شود، شناخت انتظارات والدین از مدرسه بسیار مهم است و برعکس این شناخت اولین گام برای تقسیم مسئولیت و در مسیر تفاهم محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: انجمن اولیا و مربیان باید تقویت شود و رویکرد تاثیرگذاری و مشارکت والدین باید افزایش یابد و کمک والدین فقط برای بحث‌های اقتصادی و امکانات نباشد بلکه در مسائل تربیتی باید بیشتر شریک شوند و حتی خودشان هم آموزش ببینند، این آموزش باید برای مربیان در ارتباط با خانواده‌ هم صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: معاونت زنان ۲ مطلب را در حیطه خانواده و ارتباط با دانش آموزان و خانواده با آموزش و پرورش در دست دارد که بخشی از آن در ۵ استان در حال اجراست. یکی از این محورها، "بالندگی و زندگی" است که برخی مربیان و معلمان آموزش و پرورش با همکاری آستان قدس رضوی آموزش دیدند تا بتوانند برای والدین دوره‌هایی برگزار کنند.

خزعلی گفت: امیدواریم در سال آینده این طرح به همه استان‌ها یا بخش اعظمی از آنها سرایت کند، برنامه دیگری را هم با عنوان خانواده و فرهنگ عامه داریم که ۹ کار گروه از روز خانواده تشکیل شده که در قالب نیازهای خانواده کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز