خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل معاینه فنی خودروهای تهران درخواست کرد:

موافقت با افزایش تعرفه و نرخ معاینه فنی برتر نسبت به معاینه فنی عادی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۶۲۲

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با ذکر دلایلی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد با افزایش تعرفه و نرخ معاینه فنی برتر نسبت به معاینه فنی عادی در صوت صلاحدید موافقت کنند.

به گزارش ایلنا، شادی مالکی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در صحن شورای اسلامی شهر تهران درباره افزایش نرخ معاینه فنی برتر نسبت به معاینه فنی عادی گفت: مراکز معاینه فنی بنا به الزامات بالادستی نسبت به انجام معاینه فنی به صورت عادی بر اساس دستورالعمل های وزارت کشور و سازمان حفاظت از محیط زیست اقدامات لازم را به عمل می آورد. در برخی از کلانشهرها -تهران که جزو پیشگامان است و دو کلانشهر دیگر- با استناد و توجه به برخی قوانین شهرداری ها این اجازه را دارند که بر اساس محدوده های خاص که دارای بحث های ترافیکی خاص هستند نوع دیگری از معاینه فنی یعنی معاینه فنی برتر یا ویژه را اعمال کنند.

وی ادامه داد: در این نوع معاینه فنی حدود مجاز معاینه فنی نسبت به معاینه فنی عادی متفاوت است و هدف اصلی از انجام این طرح هم ورود خودروهای پاک تر به محدوده های خاص ترافیکی است. نکته ای که وجود دارد این است که در هر خط سالانه پذیرش ۵۴ هزار دستگاه خودرو را داریم که باتوجه به اینکه ۳۵ درصد متقاضیان درخواست انجام معاینه فنی برتر را دارند و باتوجه به لحاظ کردن مدت زمانی که مازاد بر انجام معاینه فنی عادی در معاینه فنی برتر صورت می گیرد (چیزی حدود ۵ تا ۶ دقیقه) بنابراین ظرفیت خطوط در زمانی که معاینه فنی برتر صادر می شود به شدت کاهش پیدا می کند. در مراکزی که به صورت خصوصی اداره می شود این کاهش ظرفیت و پذیرش تعداد مراجع به لحاظ مالی آنها را متضرر می کند. حتی در مراکزی که خود شهرداری تهران نیز قائل به انجام کار است این امر حائز اهمیت است. 

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران بیان کرد: نکته بعد دستگاه سنجش آلاینده های گازی است که اصلی ترین دستگاه در بحث آزمون معاینه فنی است. این دستگاه سنسوری دارد که این سنسور عضو اصلی این دستگاه است. در صورتی که معاینه فنی برتر صادر شود به جهت اینکه مدت زمان بیشتری در مواجه با رطوبت و گازهای آلاینده دارد کارکردش به شدت کاهش پیدا می کند و دچار استهلاک می شود.

به گزارش سایت شهر، وی با اشاره به دستگاه دورسنج عنوان کرد: به جهت اینکه معاینه فنی عادی در دور آرام موتور انجام می شود اما معاینه فنی برتر در دور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ انجام می شود، نیاز به دستگاهی است که مازاد بر دستگاه آنالایزر است و باید که حتما تهیه بشود. این دستگاه هم در حال حاضر ۷۰ میلیون تومان قیمت تمام شده اش است.

مالکی در پایان گفت: بنا بر دلایل مطروحه درخواستم از اعضای شورای اسلامی شهر تهران این است که با افزایش تعرفه و نرخ معاینه فنی برتر نسبت به معاینه فنی عادی در صوت صلاحدید موافقت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز