خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون سلامت شورای تهران خواستار شد:

برخورد قضایی با فروشندگان غیر قانونی برگه معاینه فنی

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۶۵۴

مسئولان مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌بایست در حال حاضر که آلودگی هوای تهران در وضعیت اضطرار قرار ندارد و فرصت دارند، به فکر هوای پایتخت باشند.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر با وجود استاندارد بالای خودرو در کشورهای اروپایی، مدت زمان معاینه فنی خودرو در این کشور‌ها طی فاصله زمانی دو سال یک بار صورت می‌گیرد، گفت: این در حالی است که زمان معاینه فنی خودرو در کشور ما با وجود کاستی‌های بسیار و غیر استاندارد بودن بسیاری از خودرو‌ها، در فاصله زمانی پنج سال یک بار انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رحمت ا… حافظی افزود: اگر مدت زمان معاینه فنی خودرو‌ها تقلیل پیدا کند، قطعاً این موضوع تهدید کننده سلامت جامعه است و مراکز معاینه فنی با فعالیت شبانه‌روزی در سه شیفت کاری، پاسخ‌گوی نیاز مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه استاندارد مراکز معاینه فنی خودرو باید به سرعت ارتقاء پیدا کند، اظهار کرد: به موازات آن می‌بایست مراکزی که به صورت غیر قانونی اقدام به فروش برگه معاینه فنی می‌کنند، شناسایی شده و از سوی قوه قضاییه و نیروی انتظامی با متخلفان که تهدید کننده سلامت و جان مردم هستند، برخورد جدی صورت گیرد.

این نماینده شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه وزارت کشور باید برای افزایش تعداد مراکز معاینه فنی به منظور امکان پاسخ‌گویی به مراجعات مردم همکاری کند، تصریح کرد: مسئولان مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌بایست در حال حاضر که آلودگی هوای تهران در وضعیت اضطرار قرار ندارد و فرصت دارند، به فکر هوای پایتخت باشند و برای نمونه نسبت به اصلاح قانون معاینه فنی اقدام کنند، چرا که در فصل سرما و اوج‌ آلودگی باید پاسخ‌گوی این مطالبه عمومی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز