خبرگزاری کار ایران

خودکفایی سازمان پزشکی قانونی در تأمین عمده نیازهای آزمایشگاه ژنتیک در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۴۵۹

سی و نهمین نشست هم­اندیشی مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور با شعار "سی سال پیشرفت و خدمت مستمر" که روز چهارشنبه یکم آذر ماه با حضور رییس قوه قضاییه آغاز به کار کرد، جمعه سوم آذر با صدور یک بیانیه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

سی و نهمین نشست هم اندیشی مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور در حالی به کار خود پایان می دهد که این سازمان به تازگی وارد دهه چهارم فعالیت خود به عنوان سازمانی مستقل شده است و در تمام سال های فعالیت خود همواره تلاش نموده تا با جذب نیروی انسانی متخصص، توسعه مراکز و گسترش کمی و کیفی خدمات و تامین تجهیزات و امکانات روزآمد، در پاسخدهی به استعلامات و درخواست های مراجعین به بهترین شکل ممکن عمل کند.

این سازمان در طول سی سال فعالیت خود و به ویژه در سال های اخیر علاوه بر رشد و گسترش خدمات و مراکز، با تکیه بر توان و دانش نخبگان داخلی به سمت تولید و بومی سازی تجهیزات مورد نیاز خود حرکت کرده به نحوی که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سال آینده به خودکفایی در تأمین عمده نیازهای آزمایشگاه­های ژنتیک خود خواهد رسید.

سازمان پزشکی قانونی کشور با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات تخصصی به هم‌میهنان عزیز و با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی متخصص به عنوان رکن اصلی ارائه خدمات تخصصی در سازمان، که بخشی از آن به تصریح رییس محترم قوه قضاییه بی بدیل است، در بیانیه پایانی خود بر موارد زیر تأکید می کند:

۱. حدود 50 روز از حملات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه می­گذرد، حملاتی که به موجب آن ویرانی­های بسیار به بار آمده و تعداد زیادی از مردم غیرنظامی، به­ویژه زنان و کودکان بی­گناه، به شهادت رسیده­اند. رژیم صهیونیستی به دنبال شکست خود در عملیات طوفان الاقصی، که به تعبیر مقام معظم رهبری شکستی غیرقابل ترمیم است، اقدامات وحشیانه خود را در نوار غزه شدت بخشیده و با قطع آب و برق، بمباران مناطق مسکونی، کشتار غیرنظامیان و زنان و کودکان، بمباران کادر درمان و بیمارستان­ها، ممانعت از ورود کمک های انسان دوستانه و استفاده از انواع سلاح­های ممنوعه و کشتار جمعی، جنایات جنگی را به بالاترین حد ممکن رسانده­است.

سازمان پزشکی قانونی کشور با محکوم کردن این جنایات و ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه، خواستار به کار بستن تمام امکانات و توان جامعه جهانی برای پایان دادن به نسل کشی در غزه است و آمادگی خود را جهت امدادرسانی پزشکی اعلام می نماید.

۲. برنامه ریزی به منظور اجرای دستورات رییس محترم قوه قضاییه و سند تحول قضایی و نظارت بر حسن اجرای برنامه­ها

۳. توجه جدی به جذب نیروی انسانی متخصص در راستای استانداردسازی تعداد نیروی تخصصی و ارتقای زمینه های انگیزشی پزشکان برای ورود به سازمان

۴. نوسازی تجهیزات با فناوری بالای آزمایشگاه­های سازمان

۵. پیگیری جهت اجرای کامل مصوبات سفرهای استانی روسای محترم جمهور و قوه قضاییه

۶. توجه به خانواده کارکنان و اهتمام در موضوع ارتقای سلامت روان و وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان

۷. درخواست جدی از قوای مجریه و مقننه جهت تخصیص بودجه مناسب به منظور ساخت فضای فیزیکی مورد نیاز، تجهیز و نوسازی تجهیزات و رفع مشکلات نیروی انسانی سازمان.

۸. تلاش در راستای هوشمندسازی سازمان

۹. توجه به ارزیابی مستمر شاخص کیفی عملکرد و برنامه­ریزی به منظور ارتقای کیفیت خدمات کارشناسی سازمان با رعایت اصول دقت، صحت و سرعت.

۱۰. ادامه تلاش در راستای رسیدن به مرجعیت علمی در منطقه

۱۱. توجه به تکریم ارباب رجوع

۱۲. ارتقای کمی و کیفی برنامه­های آموزشی و توجه به گسترش فعالیت­های پژوهشی و تداوم اولویت بخشی به پژوهش­های کاربردی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز