خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان منابع طبیعی خبر داد:

انتخاب روز شهادت «میرزا کوچک‌خان» به عنوان شروع رسمی کاشت یک میلیارد درخت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۹۹۹

رئیس سازمان منابع طبیعی از انتخاب سالروز شهادت سردار جنگل، میرزا کوچک‌خان جنگلی، به عنوان آغاز رسمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور خبر داد و گفت: از شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران را آغاز می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جلسه وبیناری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران از آغاز نهالکاری‌های مربوط به این طرح در بیشتر استان‌ها خبر داد و اظهار داشت: طی نشست‌های قبلی مقرر شده بود که از ۱۶ آذرماه امسال طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت رسما در کشور آغاز شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی شرایط نامساعد جوی در روز ۱۶ آذرماه، افزود: با توجه به مطالبه سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان گیلان، این تصمیم گرفته شد که ۱۱ آذرماه، سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی را به عنوان آغاز رسمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور انتخاب کنیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این که از شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲، کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور رسما آغاز خواهد شد، گفت: در این مدت نشست‌های مختلفی را با صدا و سیما و شبکه‌های یک و دو سیما داشتیم و مقرر شد نهایت همکاری را با این طرح داشته باشند.

وی همچنین از مدیران استانی منابع طبیعی کشور خواست نهایت همکاری را با گروه‌های تلویزیونی داشته باشند و تاکید کرد: استفاده از رسانه ملی بهترین روش برای تبدیل فرهنگ کاشت درخت به فرهنگ عمومی است.

رئیس سازمان منابع طبیعی با بیان این که کاشت درخت باید در رسانه ملی تبلیغ شود، خواستار راه‌اندازی کد دستوری (USSD) طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شد و خاطرنشان کرد: تمام مراحل این طرح اعم از تولید، انتقال و کاشت نهال و... باید به مردم اطلاع‌رسانی شود و در این اطلاع‌رسانی‌ها باید صادق باشیم.

نوبخت، کد دستوری مذکور را ویژه اطلاع‌رسانی به مردم از روند طرح کاشت یک میلیارد درخت دانست و یادآور شد: آمار نهال‌های باقیمانده در عرصه‌ها در سال آینده ارائه می‌شود؛ البته برخی از استان‌ها همراه با نهالکاری، بذرکاری هم دارند که آمار مربوط به بذرهای سبزشده نیز محاسبه و اعلام می‌شود.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: از طریق کد دستوری کاشت یک میلیارد درخت، همه ایرانی‌ها به اطلاعات مرتبط با نهالکاری و درختکاری و تهیه نهال و عرصه مناسب برای کاشت نهال و... دسترسی پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز