خبرگزاری کار ایران

در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح شد؛

باغ کتاب تهران یک مجموعه تخصصی و در نوع خود بی‌نظیر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۰۴

یکصد‌ و دهمین جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، با حضور اعضا و به مناسبت «هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار» در محل باغ کتاب تهران برگزار شد و اعضای کمیسیون پس از برگزاری جلسه، به بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه فرهنگی هنری پرداختند.

به گزارش ایلنا، نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید اعضای کمیسیون از مجموعه فرهنگی هنری باغ کتاب تهران گفت: بسیار خوشحالم که به اتفاق همکاران و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در «هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار» در باغ کتاب تهران حضور داریم.

وی افزود: باغ کتاب با توجه به اهدافی که برای آن در نظر گرفته شده، در نوع خود بی‌نظیر است. باغ کتاب یک مجموعه بسیار تخصصی است و باید مدیریت آن بر اساس ماموریت‌ها و اهدافی که برای آن ترسیم شده است، صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همان‌طور که از نام این مجموعه مشخص است، باغ کتاب باید مجموعه‌ای مفرح و آرام برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به‌ویژه برای گروه هدف کودک و نوجوان باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کودک و نوجوان گروه هدف بسیار مهمی در زمینه فرهنگی هستند، زیرا همواره کودک و نوجوان در کنار خانواده تعریف می‌شود و می‌توان با انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هم برای این رده سنی و هم برای  ‌‌خانواده‌های آنان اقدامات موثری را رقم زد.

معدنی‌پور اظهار داشت: همجواری باغ کتاب، باغ موزه ملی دفاع مقدس و پارک طالقانی چیدمان فرهنگی و اجتماعی بسیار درستی است. می شود با برنامه‌ریزی مناسب و اجرای برنامه‌های هدفمند زمینه ترویج و گسترش امور فرهنگی برای مخاطبان و بازدیدکنندگان پارک طالقانی و باغ موزه دفاع مقدس را هم فراهم آورد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: خودگردانی مالی مجموعه باغ کتاب یک ضرورت است. با توجه به‌ فضاهایی که در باغ کتاب تعریف شده، امکان خودگردانی را برای آن فراهم کرده است، هرچند که هدف اصلی باغ کتاب نباید صرفا درآمدزایی باشد، ولی توجه به اقتصاد فرهنگ می‌تواند باعث پایداری و تداوم امور فرهنگی در چنین مجموعه مهمی باشد.

وی افزود: راه‌اندازی سینماهای باغ کتاب، تعیین تکلیف گود فرهنگ در مجاورت باغ کتاب و موضوع آتش‌نشانی مجموعه از جمله نواقصی است که در مجموعه باغ کتاب وجود دارد و باید برطرف شوند و در این خصوص کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز پیگیری و حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد. 

معدنی‌پور در پایان گفت: از جمله اقدامات مثبت انجام‌شده در مجموعه باغ کتاب می‌توان به اصلاح محیط و اصلاح ترکیب جمعیتی آن و تدوین سند تحول مجموعه باغ کتاب اشاره کرد که می‌تواند به عنوان الگو در سایر مجموعه‌ها نیز استفاده شود.

باغ کتاب تهران یک مجموعه تخصصی و در نوع خود بی‌نظیر است

باغ کتاب تهران یک مجموعه تخصصی و در نوع خود بی‌نظیر است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز