خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد؛

برنامه‌های پلیس تهران برای افزایش روحیه و مهارت‌آموزی سربازان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۶۳۸

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به تشریح برنامه‌های پلیس پایتخت برای ارتقای روحیه سربازان و همچنین آموزش مهارت‌های عمومی و تخصصی به نیروهای وظیفه پرداخت.

سرهنگ «محمود رضایی»، معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح برنامه‌های پلیس پایتخت برای ارتقای روحیه نیروهای وظیفه یگان‌های مختلف فاتب بخصوص سربازانی که در کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، واحد‌های پلیس راهور و ... درگیر ماموریت‌های عملیاتی هستند، توضیح داد: مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ماموریت‌های متعددی را برعهده دارد؛ از جمله این که پلیس پیشگیری که وظیفه مدیریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را برعهده دارد، ویترین مجموعه انتظامی محسوب می‌شود و تلاش می‌کند که ماموریت‌های محوله را که همگی در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، به بهترین شکل انجام دهد.

وی افزود: شکی نیست که نیروهای وظیفه نقش مهمی در مجموعه پلیس پیشگیری پایتخت دارند و برای این که بتوانیم در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم، باید همواره روحیه سربازان را بالا نگه داریم. در همین راستا خوشبختانه با تدابیر سردار محمدیان، فرمانده محترم انتظامی تهران بزرگ و به دلیل توجه ویژه‌ای که ایشان به موضوع سربازان دارند، اقداماتی نظیر برگزاری جشنواره «جوان سرباز» و سایر برنامه‌های شاد و مفرح در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفته است. 

رضایی همچنین خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری برنامه‌های مفرح برای پر کردن اوقات فراغت نیروهای وظیفه، ارائه مرخصی‌های تشویقی به سربازان نمونه و وظیفه‌شناس نیز در دستور کار فاتب قرار دارد و همچنین به عموم پرسنل کادری کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها توصیه شده است که در عین حفظ شئون انتظامی، تعامل خوبی با سربازان داشته باشند.

معاون نیروی انسانی پلیس پایتخت ادامه داد: سربازان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ علاوه بر مجموعه پلیس پیشگیری، در بخش‌های دیگری نظیر یگان امداد، پلیس راهور، پلیس آگاهی و سایر پلیس‌های تخصصی نیز خدمت می‌کنند و مجموعه پلیس پایتخت همواره تلاش می‌کند که علاوه بر استفاده از تخصص و توانمندی‌های سربازان و بهره‌گیری از آنها در ماموریت‌های متناسب، برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را نیز برای نیروهای وظیفه تدارک ببیند تا چند صباحی که سربازان به عنوان امانت در اختیار ما هستند، خاطرات خوش بیشتری برایشان شکل بگیرد.

وی همچنین به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای ارتقای سطح مهارت‌های عمومی و تخصصی سربازان اشاره کرد و گفت: برابر تدبیر فرماندهان ارشد ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده محترم کل انتظامی کشور، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تمام سربازان یگان‌های مختلف مجموعه انتظامی در طول دوره خدمت وظیفه خود، علاوه بر این که مجموعه‌ای از مهارت‌های عمومی انتظامی، امدادی و خدماتی را فرا می‌گیرند، می‌توانند در دوره مهارت‌آموزی یکی از مهارت‌های تخصصی که عمدتا در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای و با توجه به نیاز بازار کار کشور تعریف شده است نیز شرکت کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان این است که اولا دوران خدمت وظیفه عمومی برای جوانان کشور پربارتر سپری شود و ثانیا شرایط برای ورود سربازان به بازار کار پس از پایان دوره خدمت آنها تسهیل شود. خوشبختانه اغلب نیروهای وظیفه مجموعه انتظامی کشور از جمله سربازان پلیس پایتخت از این طرح استقبال کرده‌اند و در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که بیشتر سربازان فاتب پس از فراگیری حداقل یک مهارت تخصصی، دوره خدمت خود را به پایان رسانده‌اند.

رضایی با تاکید بر این که براساس دستور ستاد کل نیروهای مسلح، این الزام وجود دارد که تمام سربازان کشور در طول دوره خدمت وظیفه خود، حداقل یک مهارت تخصصی را یاد بگیرند، عنوان کرد: با توجه به اهتمام ویژه سردار محمدیان، فرمانده محترم انتظامی تهران بزرگ به مسائل مربوط به سربازان، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا سربازان تمام یگان‌های فاتب حتما در دوره‌های مهارت‌آموزی پیش‌بینی‌شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح شرکت کنند. ضمن این که اساسا افزایش سطح تبحر و تخصص نیروهای وظیفه در طول دوره خدمت، جزو منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) قرار دارد و پلیس پایتخت نیز مانند سایر بخش‌های مجموعه انتظامی کشور در راستای عملی کردن منویات ایشان تلاش می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقدشده بین ستاد کل نیروهای مسلح، معاونت آموزش فراجا و مجموعه‌های فنی، حرفه‌ای، آموزشی و فرهنگی کشور، شرایط لازم فراهم شده است تا سربازان مجموعه انتظامی براساس علاقه خودشان، بتوانند یک مهارت تخصصی را در طول دوره خدمت یاد بگیرند و امیدوار باشند که می‌توانند بعد از به پایان رساندن خدمت سربازی، از این مهارت برای یافتن شغل استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز