خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر:

چین می‌تواند شریکی قابل اعتماد برای حل مشکلات تهران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۳۱۳

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: چین می‌تواند شریکی استراتژیک و قابل اعتماد برای تحقق اهداف و حل مشکلات تهران باشد.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورای ارتقای تجارت بین‌المللی (CCPIT) که در جمهوری خلق چین برگزار شد، گفت: تهران به عنوان پایتخت ایران با مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربع و ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت همچون چین دارای قدمتی چند هزار ساله است.

وی با اشاره به تعداد وسایل نقلیه موتوری که در سطح شهر تهران تردد دارند ، اظهار داشت: در تهران ۴ میلیون خودرو و یک میلیون موتورسیکلت تردد دارند و روزانه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر کامل و ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار پاره‌سفر در پایتخت ایران انجام می‌شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که آلودگی هوا و تراکم ترافیک از بزرگترین مشکلات تهران هستند، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات ۳۰۰ کیلومتر شبکه ریلی مترو و ۱۹۵ کیلومتر شبکه خطوط اتوبوسرانی تندرو (بی‌آرتی) در تهران ایجاد شده است. 

وی تاکید کرد: برای بهبود کیفیت زندگی مردم تهران، برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است و  چین می‌تواند شریک استراتژیک و قابل اعتماد تهران برای تحقق این اهداف و برنامه‌‌ها باشد؛ برهمین اساس علاقه‌مندیم  تا از تجربیات موفق چین در مبارزه با آلودگی هوا، ترافیک و زیرساخت‌های شهری استفاده کنیم.

تشکری هاشمی اظهار داشت: برگزاری مبتکرانه کنفرانس «یک جاده، یک کمربند» توسط آقای شی‌جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین، فرصتی ارزشمند برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورهای منطقه است و امیدواریم  ایران در این کریدور نقش مؤثری داشته باشد و به عنوان و شریکی مهم در دریا و خشکی شناخته شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر با اشاره به ظرفیت‌های همکاری تهران  و «چونگ‌چینگ» (کلانشهری در غرب چین)، عنوان کرد: توسعه شبکه مترو، توسعه شبکه اتوبوسرانی، برقی‌سازی اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها و اسکوتر، تامین واگن، تکمیل شبکه راه‌ها اعم از پل و تونل، تکمیل شبکه آب‌های سطحی، هوشمندسازی شهر خصوصا در موضوع حمل‌ونقل شهری،  انبوه‌سازی مسکن، ساخت هتل، ساخت مجموعه‌های تفریحی، همکاری در زمینه پسماند و مسائل محیط‌زیست، همکاری در موضوع گردشگری و انتقال تجارب در زمینه مسائل مختلف شهری از محورهای قابل همکاری بین دو شهر هستند.

وی همچنین بیان کرد: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی برای اجرای پروژه‌های خود با اولویت از سرمایه‌گذاران چینی استقبال می‌کند و به همکاری‌های بلندمدت و با رویکرد برد - برد بین ایران و چین فکر می‌کند و سرمایه‌گذاری سودمندی را برای سرمایه‌گذاران چینی تضمین می‌کند. همچنین پارلمان شهری تهران، حامی و پشتیبان  برنامه‌های شهرداری است و از  سرمایه‌گذاران چینی دعوت می‌کند تا از ظرفیت‌های سرمایه گذاری تهران دیدن کنند. 

گفتنی است، مجمع همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و چین به همت شورای ارتقای تجارت بین‌المللی (CCPIT) و مجمع شهرداران آسیایی، به‌طور ویژه به میزبانی «شبکه تجاری چین و ایران» در شهر چونگ‌چینگ کشور چین برگزار شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز